ikona

Novinky Lucid Air: Elektroauto s výkonom Bugatti Veyron

Foto: Lucid Motors

16.12. 2016 16:15 Zo začiatku sa zdali plány čínsko-americkej spoločnosti Atieva príliš nereálne. Neskôr si firma zmenila názov na Lucid Motors a nedávno svetu ukázala predzvesť svojho prvého produktu. Elektromobil Lucid Air má 1 000 koní a poriadnu guráž!

Po úspechu Tesly sa akoby roztrhlo vrece s ďalšími a ďalšími spoločnosťami, ktoré si chcú odkrojiť svoj kus z koláča elektromobility. V súčasnosti sa chystajú premiéry viacerých vozidiel, ktoré sa neboja priznať, že ich cieľom je zosadiť kalifornskú firmu z trónu luxusných elektromobilov.

Koncept už má kontúry reálneho auta, je pravdepodobné, že takto bude vyzerať aj produkčná verzia
Koncept už má kontúry reálneho auta, je pravdepodobné, že takto bude vyzerať aj produkčná verzia
Zdroj: Lucid Motors

Spoločnosť LeEco nedávno predstavila koncept LeSee, no napríklad taký  Faraday Future je ešte o krok ďalej. Firma sa svoj crossover nebojí postaviť ani proti Bentley Bentayga či Ferrari 488 GTB. Do hry teraz vstupuje Lucid Air, elektroauto, ktoré by podľa jeho tvorcov malo revolučne zmeniť tradičné vnímanie pozemnej mobility.

Prvé správy o čínsko-americkej automobilke s pôvodným menom Atieva sa začali objavovať približne pred rokom. Vtedy bolo známe, že ide o firmu so sídlom v americkej Kalifornii a investorom je čínska štátna automobilka BAIC. Pred dvomi mesiacmi unikli prvé fotografie, ktoré mali zobrazovať nové vozidlo značky Atieva. Koncom októbra sa automobilka premenovala na Lucid Motors a svetu ukázala prvé zábery novinky s údajným menom Atvus.

Dnes už je jasné, že horúca novinka nesie názov Lucid Air. Po karosárskej stránke ide o luxusný štvormiestny sedan, ktorý má pôsobiť ako “zabiják” Tesly, konkrétne najsilnejšej verzii P100D. Po dizajnovej stránke na to model Air jednoznačne má.

Štúdiu zdobia plavné a elegantné línie, prednej časti dominujú zaujímavé diódové svetlomety a maska pripomínajúca štýl svalnatého Chevroletu Camaro. Zadnú časť si na ceste s iným autom nepomýlite, skrz-naskrz ju totiž pretína štýlový LED-pásik, ktorý zvýrazňuje názov automobilky.

Interiér je striktne minimalistický, prichádza s viacerými dotykovými prvkami
Interiér je striktne minimalistický, prichádza s viacerými dotykovými prvkami
Zdroj: Lucid Motors

Interiér konceptu je ultramoderný a minimalistický, nachádza sa v ňom hneď niekoľko rozmerných multifunkčných displejov. Pokročilé zobrazovacie jednotky plnia okrem iného aj úlohu prístrojovej dosky. Na centrálnom paneli sú tradične umiestnené výduchy i ovládače klimatizácie, ale aj ďalší gigantický dotykový displej. Druhý rad sedadiel pozostáva z dvoch komfortných kresiel.

Lucid Air, ekologický elektromobil, bude schopný zrýchliť z 0 na 100 km/h v priebehu 2,5 sekundy. Dynamiku mu bude dodávať dvojica elektromotorov, ktorých spoločný výkon by sa mal pohybovať na úrovni 735 kW (1 000 k). Táto hodnota je len o málo menšia, než akú ponúka napríklad bývalý kráľ superšportov, Bugatti Veyron. Dojazd vozidla bude závisieť od toho, či si klient kúpi akumulátory s kapacitou 100 kWh, resp. 130 kWh. Väčší z nich by mal elektromobilu menom Air zaručiť dojazd presahujúci 600 km.

O krútiacom momente zatiaľ nebola reč, no vzhľadom na charakter pohonu by mal takmer určite dosahovať mamutie hodnoty. Bude extrémne zaujímavé sledovať, ako si Lucid Air poradí so svojim najväčším konkurentom - vrcholnou Teslou Model S P100D.

V prípade zverejnenej série fotografii je dôležitý najmä fakt, že interiér i exteriér už obsahuje všetky prvky, ktoré potrebuje reálne vozidlo. Z toho vyplýva, že koncept sa s najväčšou pravdepodobnosťou dostane do výroby len s minimálnymi zmenami.

Zástupcovia Lucid Motors tvrdia, že by sa tak malo stať v priebehu roka 2018. Zákazníkom bude najskôr k dispozícii 250 automobilov s najvyššou výbavou, ktoré si automobilka údajne cení približne na 150 000 eur. Lacnejšia alternatíva sa na trh dostane až po tom, čo sa kompletne vypredá prvá verzia vozidla. Rezervácia je možná už dnes, automobilka sa od vás pri nej vypýta v prepočte 24 000 eur ako zálohu.

Zdroj: Filip Kadlečík

Video

Diskusia