Peugeot prináša dvojicu elektrifikovaných automobilov, ktoré okrem vysokej jazdnej efektivity ponúknu  aj nadštandardnú úžitkovú hodnotu. Elektrický model e-Rifter ocenia napríklad tí motoristi, ktorí často prevážajú veľa osôb, e-Partner zasa môže byť zaujímavou voľbou pre vodičov, ktorí denne prekonávajú malé vzdialenosti, no potrebujú veľký priestor.

Peugeot e-Rifter.
Zdroj: Peugeot

Kľúčové fakty týkajúce sa typu e-Rifter hovoria o tom, že vozidlo podľa meraní v cykle WLTP na jedno nabitie prejde 280 kilometrov a dostupné bude v dvoch karosárskych verziách podľa dĺžky a počtu sedadiel. Vďaka tomu dokáže elektromobil ponúknuť batožinový priestor s kapacitou až 1 050 litrov a to v päťmiestnom usporiadaní. Okrem toho tu treba rátať aj s prepravnou kapacitou súvisiacou s ťažným zariadením - e-Rifter potiahne príves s hmotnosťou do 750 kg.

E-Rifter bude disponovať maximálnym výkonom na úrovni 100 kW (136 k) a krútiacim momentom 260 Nm. Lítium-iónová batéria tu disponuje kapacitou 50 kWh. Jej dobíjanie je možné palubnou nabíjačkou s výkonom až 100 kW, teoreticky ju teda viete doplniť za pár desiatok minút. Zaujímavosťou je prítomnosť troch jazdných režimov, ktoré sú od seba výrazne odlíšené.

Peugeot e-Rifter.
Zdroj: Peugeot

V režime Eco najviac šetríte batériu a motor vtedy pracuje s maximálnym výkonom 60 kW (82 k) a 190 Nm. Určený je na presuny s prázdnym autom, keď sa nie je kam ponáhľať. Ďalej je v ponuke jazdný mód Normal ladený na 80 kW (109 k) a 210 Nm no a napokon najsilnejší Power, ktorý využíva plný potenciál elektromotora - 100 kW (136 k) a 260 Nm. Ten by mal šofér používať pri prevoze ťažkých nákladov. Samozrejmosťou v prípade e-Riftera je možnosť prítomnosti novej digitálnej prístrojovej dosky Peugeot i-Cockpit.

Parametre typu e-Rifter takmer presne kopíruje o niečo jednoduchší model e-Partner. Ten je určený na podnikanie, nie prevoz osôb. Jeho maximálny dojazd by sa podľa cyklu WLTP mal pohybovať na úrovni 275 kilometrov, taktiež ponúkne dve dĺžky karosérie v rámci nich dve verzie podľa počtu sedadiel - maximálne trojmiestny furgon a nanajvýš pätmiestne kombi.

Peugeot e-Partner.
Zdroj: Peugeot

Peugeot e-Partner sa môže pochváliť užitočným zaťažením 800 kilogramov, čo je, napriek prítomnosti 50 kWh akumulátora, stále veľmi solídne číslo. Jeho ťažná kapacita taktiež dosahuje 750 kilogramov a prepravná kapacita siaha až ku 4,4 kubickým metrom. E-Partner má rovnaké výkonnostné parametre či ponuku jazdných režimov, ako osobný e-Rifter.