Rozširovanie batériového pohonu zasiahlo prakticky všetky segmenty automobilového trhu a čoraz viac elektriny vidieť aj na poli motoršportu. Medzi elitnými strojmi súťažiacimi v akcelerácii je ako-tak bežná už dlhší čas. Fabrický model tohto razenia sme však videli až v roku 2018, kedy debutovala štúdia Chevrolet Camaro eCopo. Teraz dostala súpera.
Elektrický dragster už má aj Ford. Modrý ovál v týchto dňoch virtuálne predstavil prototyp Mustang Cobra Jet 1400, ktorého parametre sú skutočne úctyhodné. Tento špeciál má dvakrát viac sily než jeho konkurent. Camaro totiž disponovalo porciou 522 kW (710 k), kým Mustang vraj dosahuje výkon viac než 1 044 (1 420 k) a krútiaci moment 1 491 Nm.
Vďaka týmto brutálnym číslam má Ford zvládať klasickú vzdialenosť štvrť míle (zhruba 400 metrov) za časy v spodnej časti 8-sekundového teritória s konečnou rýchlosťou vyše 170 míľ za hodinu (274 km/h). Jeho schopnostiam zodpovedá prítomnosť pomocného rámu zabraňujúcemu „postaveniu sa na zadné“ či padáka slúžiaceho na brzdenie, úplná samozrejmosť je ochranný rám vo vypitvanom interiéri.
Dragster má zodpovedajúce obutie, teda menšie úzke kolesá vpredu a tučné balóny na poháňanej zadnej náprave. Taktiež má špecifický podvozok prinášajúci „prikrčený“ postoj. Karoséria zostala viac-menej zachovaná, až na veľký predný spojler a nafúknutú kapotu. Pod ňou by mnohí čakali ozrutný osemvalec. Pri šprinte by preto mohlo byť prekvapením, že jeho typické burácanie sa nekoná a nahradilo ho bzučanie.
Elektrickú náturu vozidla sčasti prezrádzajú modré symboly cválajúceho žrebca, ktoré majú formu známu zo sériového crossoveru Mustang Mach-E. Znalcom prezradia prítomnosť batérií aj logá partnerov. Ford Performance na projekte spolupracoval s firmami AEM EV, Cascadia, MLe Racecars a Watson Engineering, no asi šlo o jednorazovú kolaboráciu. O plánoch na aspoň obmedzenú výrobu špeciálu automobilka nehovorí.