Subaru je Subaru, aj keď beží na batériu. Pri vývoji elektrického modelu chcela značka zachovať charakteristické jazdné vlastnosti pohonu všetkých kolies, ktorými je Subaru známe, ako je jeho symetria a nízke ťažisko. Rozhodujúce bolo, aby dva elektromotory (jeden na každej náprave) poskytovali vysokú jazdnú stabilitu a najlepšiu možnú trakciu za všetkých poveternostných podmienok na ceste aj mimo nej.

Dva striedavé synchrónne elektromotory eAxle nezávisle poháňajú predné a zadné kolesá a zabezpečujú dokonalú reguláciu krútiaceho momentu. Pohon AWD dokáže rozdeliť krútiaci moment medzi prednú a zadnú nápravu tak, aby poskytoval čo najväčšiu priľnavosť, pričom sa mení nielen distribúcia krútiaceho momentu, ale ráta sa aj s brzdným účinkom motorov. Systém X-MODE a nová funkcia Grip Control navyše zaručujú aj na nespevnených cestách výkon, ktorý by ste od elektromobilu nečakali.

Technické údaje I Subaru Solterra AWD

motor: 2x striedavý synchrónny elektromotor • výkon systémový: 160 kW (218 k) • zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 6,9 s • emisie CO2 : 0 g/km • kapacita akumulátora: 71,4 kWh • max. výkon nabíjania: 150 kW • dojazd: 465 km • rozmery (d/š/v): 4 690/ 1 860/1 650 mm • rázvor: 2 850 mm • batožinový priestor: 452 l • pohotovostná hmotnosť: 2 020 kg • Cena: už čoskoro

Grip Control udržiava konštantnú rýchlosť pri jazde do kopca a po nespevnenom teréne, aby sa vodič mohol sústrediť výlučne na riadenie. Je ťažké nájsť elektromobil, ktorý má skutočné schopnosti jazdiť mimo asfaltu, hoci viacerí výrobcovia prinášajú na trh elektrické SUV, a to aj s pohonom všetkých kolies. V súčasnosti je Solterra od Subaru pravdepodobne najlepším plne elektrickým vozidlom, ktoré do značnej miery poskytuje tento druh terénnych schopností.

Subaru Solterra.
Zdroj: Subaru

Solterra kombinuje veľmi nízke ťažisko s mimoriadne vysokou svetlou výškou na elektrické vozidlo – až 210 milimetrov.

Subaru Solterra.
Zdroj: Subaru

V celom novom koncepte pohonu je veľmi zaujímavé aj riadenie. Ide o inovatívny systém shift-by-wire, ktorý odstraňuje mechanické prepojenie medzi volantom a prednou nápravou. Inžinieri počítajú s tým, že to zlepšuje ovládanie, pretože silový vplyv terénu od kolies a vplyv brzdenia na riadenie sú minimalizované.

Subaru Solterra.
Zdroj: Subaru

Predný aj zadný elektromotor má výkon 80 kW (109 koní) a výkon systémový je 160 kW (218 koní). To umožňuje autu zrýchlenie na stovku za 6,9 sekundy. Automobil je dlhý 4 690 mm, široký 1 860 mm a vysoký 1 650 mm, takže je dlhší a širší ako Forester, je však výrazne nižší. Pozoruhodne priestranná je aj kabína. Dĺžka priestoru pre cestujúcich má 1 940 mm a šírka 1 515 mm.

Pozrite si model Solterra vo veľkej galérii

Rázvor náprav je 2 850 mm. Batožinový priestor má objem 452 litrov. Lítiovo-iónový akumulátor je súčasťou podlahy, takže nijako negatívne neovplyvňuje objem kufra alebo kabíny. Jeho kapacita je 71,4 kWh, čo pri plnom nabití stačí na dojazd 465 kilometrov.

Subaru Solterra.
Zdroj: Subaru

Architektúra pracoviska vodiča je špecifická, má vysoko umiestnené digitálne prístroje a masívnu stredovú konzolu, ktorá oddeľuje vodiča a spolujazdca a poskytuje množstvo odkladacích priestorov. Displej informačno- -zábavného systému je obrovský a orientovaný horizontálne. Solterra sa striedavým prúdom nabíja výkonom 6,6 kW alebo pomocou rýchlonabíjačiek na jednosmerný prúd výkonom až 150 kW. To by za ideálnych podmienok malo umožniť nabitie z 20 až na 80 percent za 19 minút.

Subaru Solterra.
Zdroj: Subaru

K dispozícii bude Solterra v dvoch verziách výbav Style a Premium. Oba modely budú mať pohon všetkých kolies AWD, líšiť sa budú iba v prvkoch výbavy (disky kolies, multimédiá, materiál sedadiel). Vo výbave Premium dostanete Solterru so strešným oknom a špičkovým audiosystémom Harman Kardon.