Subaru je Subaru, aj keď beží na batériu. Pri vývoji elektrického modelu chcela značka zachovať charakteristické jazdné vlastnosti pohonu všetkých kolies, ktorými je Subaru známe, ako je jeho symetria a nízke ťažisko. Rozhodujúce bolo, aby dva elektromotory (jeden na každej náprave) poskytovali vysokú jazdnú stabilitu a najlepšiu možnú trakciu za všetkých poveternostných podmienok na ceste aj mimo nej.
Dva striedavé synchrónne elektromotory eAxle nezávisle poháňajú predné a zadné kolesá a zabezpečujú dokonalú reguláciu krútiaceho momentu. Pohon AWD dokáže rozdeliť krútiaci moment medzi prednú a zadnú nápravu tak, aby poskytoval čo najväčšiu priľnavosť, pričom sa mení nielen distribúcia krútiaceho momentu, ale ráta sa aj s brzdným účinkom motorov. Systém X-MODE a nová funkcia Grip Control navyše zaručujú aj na nespevnených cestách výkon, ktorý by ste od elektromobilu nečakali.
- Technické údaje I Subaru Solterra AWD
motor: 2x striedavý synchrónny elektromotor • výkon systémový: 160 kW (218 k) • zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 6,9 s • emisie CO2 : 0 g/km • kapacita akumulátora: 71,4 kWh • max. výkon nabíjania: 150 kW • dojazd: 465 km • rozmery (d/š/v): 4 690/ 1 860/1 650 mm • rázvor: 2 850 mm • batožinový priestor: 452 l • pohotovostná hmotnosť: 2 020 kg • Cena: už čoskoro
Grip Control udržiava konštantnú rýchlosť pri jazde do kopca a po nespevnenom teréne, aby sa vodič mohol sústrediť výlučne na riadenie. Je ťažké nájsť elektromobil, ktorý má skutočné schopnosti jazdiť mimo asfaltu, hoci viacerí výrobcovia prinášajú na trh elektrické SUV, a to aj s pohonom všetkých kolies. V súčasnosti je Solterra od Subaru pravdepodobne najlepším plne elektrickým vozidlom, ktoré do značnej miery poskytuje tento druh terénnych schopností.
Solterra kombinuje veľmi nízke ťažisko s mimoriadne vysokou svetlou výškou na elektrické vozidlo – až 210 milimetrov.
V celom novom koncepte pohonu je veľmi zaujímavé aj riadenie. Ide o inovatívny systém shift-by-wire, ktorý odstraňuje mechanické prepojenie medzi volantom a prednou nápravou. Inžinieri počítajú s tým, že to zlepšuje ovládanie, pretože silový vplyv terénu od kolies a vplyv brzdenia na riadenie sú minimalizované.
Predný aj zadný elektromotor má výkon 80 kW (109 koní) a výkon systémový je 160 kW (218 koní). To umožňuje autu zrýchlenie na stovku za 6,9 sekundy. Automobil je dlhý 4 690 mm, široký 1 860 mm a vysoký 1 650 mm, takže je dlhší a širší ako Forester, je však výrazne nižší. Pozoruhodne priestranná je aj kabína. Dĺžka priestoru pre cestujúcich má 1 940 mm a šírka 1 515 mm.
Pozrite si model Solterra vo veľkej galérii
Rázvor náprav je 2 850 mm. Batožinový priestor má objem 452 litrov. Lítiovo-iónový akumulátor je súčasťou podlahy, takže nijako negatívne neovplyvňuje objem kufra alebo kabíny. Jeho kapacita je 71,4 kWh, čo pri plnom nabití stačí na dojazd 465 kilometrov.
Architektúra pracoviska vodiča je špecifická, má vysoko umiestnené digitálne prístroje a masívnu stredovú konzolu, ktorá oddeľuje vodiča a spolujazdca a poskytuje množstvo odkladacích priestorov. Displej informačno- -zábavného systému je obrovský a orientovaný horizontálne. Solterra sa striedavým prúdom nabíja výkonom 6,6 kW alebo pomocou rýchlonabíjačiek na jednosmerný prúd výkonom až 150 kW. To by za ideálnych podmienok malo umožniť nabitie z 20 až na 80 percent za 19 minút.
K dispozícii bude Solterra v dvoch verziách výbav Style a Premium. Oba modely budú mať pohon všetkých kolies AWD, líšiť sa budú iba v prvkoch výbavy (disky kolies, multimédiá, materiál sedadiel). Vo výbave Premium dostanete Solterru so strešným oknom a špičkovým audiosystémom Harman Kardon.