Maserati podniká pevné kroky na svojej ceste k mobilite s nulovými emisiami a predstavením nového Maserati GranTurismo sa potvrdilo, že to bude jeho prvý 100% elektrický model vôbec. Jeho predchodca sa vyrábal viac ako desaťročie, takže nový model predstavuje v každom smere podstatný krok vpred. Napriek tomu zachováva možnosti spaľovacích motorizácií.
Podľa plánu uvedenia na trh sa verzie Modena a Trofero s benzínovým motorom začnú predávať v treťom štvrťroku 2023, zatiaľ čo verzia Folgore EV bude k dispozícii krátko potom. Ale nebude to jediný model talianskeho domu, ktorý zabezpečí zabudovanie plne elektrifikovaného pohonného ústrojenstva. Nové SUV Maserati Grecale (odhalené v marci tohto roku) bude mať čoskoro k dispozícii aj elektrický variant, ale zatiaľ je to hybrid.
Hoci nové Maserati GranTurismo poukazuje na novú éru mobility, zostalo verné svojej tradičnej koncepcii a na dizajn športového kupé sa nezmenilo takmer nič. S malými aktualizáciami obsahuje novú sadu vertikálnych svetlometov inšpirovaných modelom MC20. Charakteristický je aj kus karosérie známy ako „Cofango“, ktorý spája kapotu s podbehmi predných kolies do jedného prvku. Tri dostupné verzie (Modena, Trofero a Folgore EV) budú mať jedinečné dizajnové prvky, ktoré ich odlíšia.
Vstupným modelom bude Modena s čiernou mriežkou chladiča s chrómovým lemom. Rovnakú povrchovú úpravu majú zasa emblémy, okenné lišty, výfukové otvory, logo a ďalšie detaily. Na druhej strane, v Maserati GranTurismo Trofeo 2023 sú všetky tieto prvky čierne. Na trh sa dostane aj niekoľko kusov v prevedení z uhlíkových vlákien a ďalšie prvky budú z brúseného chrómu či vo farbe karosérie. Napokon, edícia Folgore (100% elektrická) má lesklé čierne lemovanie a tmavé medené odznaky. Tiež má iné usporiadanie nárazníkov a prednej masky.
Nová generácia Maserati GranTurismo prijala modulárnu platformu , ktorá môže podporovať elektrické aj benzínové pohonné jednotky. Ako prvé sa budú predávať autá so spaľovacími jednotkami a budú založené na 3,0-litrovom motore Nettuno V6.„Najskromnejšou“ verziou bude GranTurismo Modena, ktorej 3,0-litrový motor V6 s turbodúchadlom je regulovaný na výkon 489 koní a krútiaci moment 600 Nm. Ďalej je na rade variant Trofeo, ktorého výkon stúpne na 550 koní a 650 Nm.
Oba sú štandardne vybavené automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies.
Namiesto toho sa Maserati GranTurismo Folgore 2023 dodáva s jedným elektromotorom vpredu a dvoma vzadu. Spolu produkujú výkon 750 k a krútiaci moment 1 350 Nm. Celý systém využíva 800-voltovú architektúru, ktorá mu umožňuje mať T-bone batériu s kapacitou 92,5 kWh.
Zaujímavosťou je, že tento model dokáže preniesť až 100 % krútiaceho momentu na zadnú nápravu a hoci je ťažší (2 250 kg), jeho rozloženie hmotnosti je 50:50 medzi obe nápravy. Namiesto toho sa autá s pohonom Nettuno držia 58:42 a vážia okolo 1 795 kg. Samozrejme, viac ako 65 % každého auta je vyrobených z hliníka. Elektrický model sa v konečnom dôsledku od svojich bratov odlišuje práve motorom.
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá len 2,7 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je 320 km/h, rovnako ako Trophy. Zrýchlenie Trophy verzie však trvá 3,5 sekundy a v Modene sú je to až 3,7 sekundy a iba 302 km/h. Aj keď už o týchto kupé vieme veľa údajov, Maserati upozorňuje, že GranTurismo bude dostupné až od druhého štvrťroka 2023. Najprv prídu verzie s motorom Nettuno, až potom sa objaví elektrický Folgore.