ikona

Novinky Peugeot e-Legend: V realite je ešte krajší

Foto: Filip Kadlečík

3.10. 2018 12:20 Na pôde parížskeho výstaviska sa chcú vytiahnuť i domáce značky. Peugeot si pre Francúzov pripravil špecialitu, ktorá svojim šarmom vyráža dych. Takýchto konceptov potrebuje svet viac.

Na parížskom autosalóne cítiť silnú auru domácich značiek. Francúzi sú hrdí a na svoje automobilky dajú dopustiť len ťažko. Tie im dôveru oplácajú tým najlepším spôsobom, pre návštevníkov si pripravili niekoľko lahôdok. Pomyselnú súťaž krásy tento rok podľa nás suverénne vyhral Peugeot, ktorý v Paríži svetu ukázal koncept e-Legend.

Peugeot E-Legend rozhodne patrí k najžiarivejším hviezdam autosalóna v Paríži
Peugeot E-Legend rozhodne patrí k najžiarivejším hviezdam autosalóna v Paríži
Zdroj: Filip Kadlečík

Dychberúce elektrické kupé absolvovalo digitálnu premiéru už pred niekoľkými dňami, naživo je však ešte krajšie než na fotografiách. Má nádherné proporcie umocnené svalnatými blatníkmi a horizontálnym členením prednej masky. Štúdia je vďaka nemu opticky poriadne široká a nápadne sa podobá staršiemu typu 504, od ktorého si berie inšpiráciu v mnohých ohľadoch. Elektrický koncept svojmu vzhľadu nezostáva nič dlžný ani dynamickými vlastnosťami.

e-Legend na stovku šprintuje za menej než štyri sekundy a poľahky dosiahne maximálne tempo 220 km/h. Všetky štyri kolesá sú totiž poháňané elektrickým ústrojenstvom s výkonom 340 kW (462 k) a krútiacim momentom 800 Nm. O detailných technických parametroch dychberúcej štúdie sme informovali len nedávno. Takýchto konceptov svet potrebuje viac, Peugeotu sa podarilo krásne spojiť minulosť s budúcnosťou. Zatiaľ nie je isté, aké má s týmto vozidlom Peugeot ďalšie plány.

Peugeot 508 si zachováva francúzsky šarm i vo variante SW
Peugeot 508 si zachováva francúzsky šarm i vo variante SW
Zdroj: Filip Kadlečík

Francúzi sú v kombinovaní rôznych automobilových vlastností majstri. Dokazujú to i uvedením praktického Peugeotu 508 SW First Edition. Kombi spája batožinový priestor 530 litrov s veľmi elegantnou a dynamickou karosériou. Zachováva si štýlové bezrámové dvere, unikátny interiér koncepcie Peugeot i-Cockpit či plne diódové koncové svetlá s parádnou grafikou prepracovanou do posledných detailov.

Model 508 sa nedočkal rozšírenia len o kombi, menilo sa i portfólio pohonných jednotiek. Do ponuky pribudla plug-in hybridná opcia, ktorá sa skladá z elektromotora s výkonom 80 kW (109 k) a 1,6-litrového turbobenzínu ladeného na 132 kW (180 k). Systémový výkon 165 kW (225 k) dáva tušiť, že záujemci sa môžu tešiť na dynamickú jazdu. Naviac, elektrifikovaný liftback i kombi by v bezemisnom režime podľa normy WLTP mali zvládnuť absolvovať približne 40 km.

Peugeot 3008 konečne dostáva pohon všetkých kolies, hybridizácia sa nevyhla ani rodine 508
Peugeot 3008 konečne dostáva pohon všetkých kolies, hybridizácia sa nevyhla ani rodine 508
Zdroj: Filip Kadlečík

Hybridizácia je aj kvôli zvyšovaniu emisných nárokov nevyhnutnosťou, nemusí však ísť o nepríjemné zmeny. Dôkazom je model 3008, ktorý vo verzii plug-in hybrid konečne dostane pohon všetkých kolies. Štvorkolka nebude jedinou devízou populárneho SUV, vďaka elektromotorom totiž dosiahne výkon na úrovni 221 kW (300 k) a na stovku bude šprintovať v priebehu 6,5 sekundy.

Zdroj: Filip Kadlečík

Video

Diskusia