Spojenie moderny a retra nemusí fungovať vždy, v prípade Ferrari Roma sa však vydarilo. Talianska automobilka uvádza novinku, ktorá má aerodynamicky tvarovanú prednú časť s výrazným nádychom histórie. Netradičnú čelnú masku však ďalej rozvíjajú supermoderné diódové svetlá s plávajúcim segmentom denného svietenia. Inak je dizajn tohto Ferrari nanajvýš elegantný, spolieha sa najmä na plynulé a ladné krivky, ktoré krásne dopĺňajú minimalistické LED zadné svetlá a štvorica okrúhlych koncoviek výfukov.

Ferrari Roma má krásne tvarovanú karosériu, detailne prepracovaný interiér a silný osemvalec za prednou nápravou.
Ferrari Roma má krásne tvarovanú karosériu, detailne prepracovaný interiér a silný osemvalec za prednou nápravou.
Zdroj: Ferrari

Superšportové kupé bývajú najmä o jazdných vlastnostiach či pôsobivom dizajne, tu sa však rovnaká pozornosť venovala aj interiéru. Pred vodičom sa nachádza obrovská digitálna prístrojovka, multifunkčný volant má dotykové tlačidlá, pasažierov vpredu delí plávajúci centrálny tunel s netradičným voličom smeru jazdy. Podobne ako v modeli Portofino, aj tu bude dostupná “virtuálna prístrojovka” aj priamo pred spolujazdcom, pomocou ktorej môže ovládať niektoré funkcie infotainmentu.

Elegantné kupé v kabíne prekvapí aj štvoricou miest na sedenie, aj keď tie zadné možno označiť skôr za núdzové. Dobre poslúžia aj ako priestor pre batožinu. Tú si však treba poriadne zafixovať, za prednou nápravou tu je totiž uložený 3,85-litrový vidlicový osemvalec, ktorý produkuje 456 kW (620 k) a 760 Nm. Turbomotor je spojený s osemstupňovou dvojspojkovou samočinnou prevodovkou, ktorá bola uvedená prostredníctvom modelu SF90 Stradale.

Interiér je detailne prepracovaný a pripomína pohodlné Gran Turismo.
Interiér je detailne prepracovaný a pripomína pohodlné Gran Turismo.
Zdroj: Ferrari

Superšportové kupé dosahuje prekvapivo nízku hmotnosť, iba 1 472 kg. Aj vďaka tomu dokáže na stovku šprintovať v priebehu 3,4 sekundy, na dvestovku sa zasa dostane za 9,3 sekundy. Maximálne povolené tempo by tu malo prekračovať hranicu 320 km/h. Zatiaľ nie je známe, kedy Ferrari toto auto oficiálne začne ponúkať a ani to, akú bude mať cenovku.