Suzuki Vitara takmer presne pred rokom prešla faceliftom, ktorý zvýšil jej technologickú úroveň, jemne osviežil dizajn a upravil aj ponuku agregátov. Spolu s omladením z palety motorizácií definitívne zmizla 1,6-litrová atmosférická zážihová jednotka, ktorej miesto zaujal litrový motor Boosterjet s výkonom 82 kW (111 k) a 170 Nm. Vitaru už dnes s atmosférou nekúpite.
To isté bude čoskoro platiť aj o modernizovanej Dacii Duster. V súčasnosti sa podľa informácií serveru RNews.cz rumunský bestseller s obľúbenou jednotkou SCe ladenou na 84 kW (114 k) a 156 Nm predáva len zo skladových zásob. Ide o motor, ktorý tvorí základ cenovej ponuky. Vo výbave Access s ním SUV kúpite od 9 990 eur v prípade pohonu prednej nápravy. Ak chcete 4x4, 1,6 litrovú atmosféru kúpite len vo vyššom výbavovom štandarde Essential a zaplatíte za ňu prinajmenšom 13 490 eur. Úlohu tohto agregátu teraz zastane prepĺňaný litrový trojvalec.
Agregát 1.0 TCe v ponuke rumunskej automobilky postupne nahradí aktuálnu jednotku 0.9 TCe, technicky je však spriaznený s moderným motorom 1.3 TCe. Litrové pohonné ústrojenstvo sa môže pochváliť ladením na 74 kW (101 k) a 160 Nm. Z pohľadu krútiaceho momentu teda dosluhujúcu jedna-šestku prekoná, výkonovo bude umiestnená o niečo nižšie. Dôležité však je, že plní emisnú normu Euro 6d-TEMP.
Prezrite si rumunský bestseller do detailu
Okrem Dustera motor 1.0 TCe možno nájsť napríklad vo vynovenom Cliu či Nissane Micra. Po príchode novej pohonnej jednotky sa hierarchia agregátov v cenníku Dustera nezmení. Z pohľadu výkonu mu stále bude kraľovať nová jedna-trojka TCe 110 produkujúca 110 kW (150 k) a 250 Nm. Tá je dostupná i v slabšom ladení, kedy ponúka 96 kW (130 k) a 240 Nm. Diesel môže spaľovať prepĺňaná jedna-päťka ladená na 70 kW (95 k) a 240 Nm resp. 85 kW (115 k) a 260 Nm. Pre ďalšie detailné informácie vám odporúčame prečítať si status uverejnený na facebooku RNews.cz.