Dacia Duster krátko po príchode druhej generácie dostala špičkový motor, ktorý okrem lacného SUV nájdete napríklad i pod kapotou viacerých Renaultov či dokonca Mercedesov. Ide o výkonnú, kultivovanú a úspornú pohonnú jednotku navrhnutú v priebehu ostatných rokov práve tak, aby spĺňala prísne emisné štandardy. Prepĺňaný štvorvalec však spod kapoty rumunského bestselleru možno čoskoro nečakane zmizne. Informuje o tom známy portál RNews.cz, ktorý sa zameriava práve na novinky týkajúce sa Renaultu a Dacie.

Motor Dacie Duster 1.3 TCe 110 kW. Agregát tu nie je kompletne zahalený, ako to dnes býva pri väčšine áut.
Motor Dacie Duster 1.3 TCe 110 kW. Agregát tu nie je kompletne zahalený, ako to dnes býva pri väčšine áut.
Zdroj: Filip Kadlečík

Podľa portálu RNews.cz platí, že Duster 1.3 TCe čoskoro zmizne z ponuky a to zrejme definitívne. Priemer flotilových emisií vozidiel v ponuke (CAFE), ktorý je dnes pre automobilky veľkou výzvou, sa totiž počíta na základe reálnych predajov danej motorizácie a o 1.3 TCe je záujem. Bohužiaľ pre Daciu a klientov, tento motor v kombinácii s pohonom všetkých kolies produkuje príliš veľa emisií oxidu uhličitého (140 g/km) a tým negatívne prispieva k flotilovým emisiám Dacie i Renaultu. Ak by si ho automobilka nechala v ponuke, hrozili by jej vysoké pokuty.

Na situáciu na Slovensku sme sa pýtali Ivany Obadalovej, PR manažérky Renault Slovensko. "Momentálne Duster s motorom 1.3 TCe máme v ponuke, emisie sa nám darí spĺňať aj s ním," povedala Obadalová a dodala "na túto motorizáciu máme beztak veľmi nízke kvóty na výrobu.". Zatiaľ však podľa PR manažérky Renault Slovensko nie je isté, čo prinesie rok 2021 a aktuálne sa nedá povedať, či bude prepĺňaný štvorvalec v ponuke Dacie na Slovensku aj o rok. Podľa nás by bola škoda, ak by zmizol. Duster je s ním totiž plnohodnotným kompaktným SUV. Je rýchly, flexibilný a stále i relatívne úsporný.