DS7 Crossback

Novinky DS7 Crossback: Luxusný francúzsky buldog

Foto: DS Automobiles

2.3. 2017 12:41 SUV zaujme najmä mohutnou prednou časťou a hodnotným interiérom. K dispozícii bude so šiestimi motormi, vrátane plug-in hybridu.

Pred dvomi týždňami cirkulovali internetom neoficiálne zábery na novinku, ktorú prichystal Citroën v réžii svojej prémiovej dcéry. Ide o SUV označené ako DS7 Crossback. Premiéru bude mať na ženevskom autosalóne a krátko pred jeho otvorením absolvovalo digitálne odhalenie. V obchodoch ho možno očakávať niekedy na začiatku budúceho roka.

DS7 Crossback spadá na spodnú hranicu stredne veľkých SUV
DS7 Crossback spadá na spodnú hranicu stredne veľkých SUV
Zdroj: DS Automobiles

Nešetrilo sa chrómom ani koženým čalúnením

Francúzske vozidlo prichádza s odvážnym vzhľadom, ktorý zaujme najmä mohutnou prednou časťou. Tá mu dáva vzhľad buldoga. Dominantným prvkom je šesťuholníková maska chladiča lemovaná LED svetlometmi, ktorým sekundujú tenké diódové pásy v nárazníku. Vzadu nájdeme koncové svetlá s komplikovanou štruktúrou. Lemuje ich chróm, lesklým kovom sa na karosérii nešetrilo.

Interiér nám automobilka ukázala v piatich vyhotoveniach, evidentne teda plánuje ponúkať široké možnosti individualizácie. Spoločným rysom všetkých verzií je luxusné kožené čalúnenie na väčšine vnútorných povrchov. Citroën ho kombinuje s kovom, ktorý sa koncentruje na centrálnom tuneli obsypanom tlačidlami. Ide o efektné riešenie pripomínajúce typ DS5.

Citroën plánuje evidentne ponúkať široké možnosti individualizácie
Citroën plánuje evidentne ponúkať široké možnosti individualizácie
Zdroj: DS Automobiles

V kabíne nájdeme okrem toho dva veľké displeje: dvanásťpalcový prístrojový panel dopĺňa rovnako veľká dotyková obrazovka na palubnej doske. O poschodie vyššie sa nachádzajú hodinky B.R.M. R180 uchytené na otočnom držiaku. Z hľadiska vybavenia by v hodnotnej kabíne nemalo chýbať nič podstatné, zoznam má reflektovať titul vlajkovej lode.

Rozmery však tejto pozícii celkom nezodpovedajú. Vzhľadom na zaradenie v ponuke sme čakali slušného macka, no s dĺžkou 4,57 metra a šírkou 1,89 m spadá Crossback na spodnú hranicu stredne veľkých SUV. Výška vozidla je 1,62 metra. Rázvor osí náprav sme sa nedozvedeli, výrobca však nezabudol špecifikovať veľkosť batožinového priestoru. V štandardnej konfigurácii ponúkne 555 litrov.

E-Tense dokáže systémovo využiť 221 kW (300 k)

DS7 Crossback bude k dispozícii so šiestimi motormi. Napriek rozmerom automobilu má byť štartovacou voľbou trojvalec: v ponuke sa objaví 1,2-litrová benzínová verzia PureTech 130. Nad ňu sa postavia dve verzie agregátu 1.6 THP naladené na najvyšší výkon 132 kW (180 k) a 165 kW (225 k). Tento prepĺňaný štvorvalec pritom bude pracovať aj pod kapotou vyhotovenia E-Tense, ktoré je v portfóliu úplnou novinkou.

Štartovacou voľbou bude 1,2-litrový benzínový trojvalec PurTech
Štartovacou voľbou bude 1,2-litrový benzínový trojvalec PurTech
Zdroj: DS Automobiles

Svoj prívlastok SUV zdedilo po elektrickom koncepte, no batérie kombinuje so spomínanou spaľovacou jednotkou ponúkajúcou 147 kW (200 k). K nej sa na každej náprave pridáva elektromotor s výkonom 80 kW (109 k). Vozidlo tak má zmiešaný pohon všetkých kolies, pričom systémovo dokáže využiť maximum 221 kW (300 k). Súčasťou techniky je osemstupňový automat. V útrobách vozidla nájdeme akumulátor s kapacitou 13 kWh, ktorý by mal vystačiť na akčný rádius 60 kilometrov.

V palete nebude chýbať ani nafta. Reprezentovať ju majú dve naladenia vznetového dvojlitra so štítkom HDi, zákazníci si budú môcť vyberať spomedzi maxima 96 kW (130 k) alebo 132 kW (180 k). Aj tu výrobca spomína samočinnú prevodovku s ôsmimi stupňami. V palete nahradila staršiu šesťstupňovú skriňu, v porovnaní s ňou má zlepšovať efektivitu približne o štyri percentá.

DS7 Crossback sa v predaji objaví niekedy začiatkom budúceho roka
DS7 Crossback sa v predaji objaví niekedy začiatkom budúceho roka
Zdroj: DS Automobiles

Základom tohto SUV je známa platforma EMP2, ktorú Citroën špecificky naladil a vybavil viacprvkovou zadnou nápravou. Vozidlo zároveň vybavil množstvom moderných technológií. Vlajková loď divízie DS má disponovať napríklad adaptívnymi tlmičmi, ktoré spolupracujú s kamerou snímajúcou povrch cesty. Pred väčšími nerovnosťami vie automaticky nastaviť mäkší charakter. Samozrejmosťou je široká škála komfortných i bezpečnostných systémov, vrátane infračervenej kamery.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia