Citroën je známy svojím odvážnym dizajnovým smerovaním. To isté platí o jeho bývalom oddelení, teraz už formálne samostatnej značke DS. Nečakane avantgardné krivky si neodpustila ani pri svojom najčerstvejšom aute menom DS3 Crossback, ba čo viac, pridala k nim aj ďalšie prekvapenie v podobe pohonného ústrojenstva. Rozmach elektrických motorov je badateľný všade a neostal nič dlžný ani francúzskej automobilke.
Rodina nového malého SUV teda obsiahne aj batériovú verziu. Model označený ako DS3 Crossback E-Tense bude poháňať výhradne elektromotor, ktorý dosahuje výkon rovných 100 kW (136 k). Obligátne zrýchlenie z 0 na 100 si ekologicky ladené vozidlo odbije za 8,7 sekundy, prejaví sa pri tom aj 260 Nm krútiaceho momentu. Energiu má skladovať akumulátor typu Li-ion s kapacitou 50 kWh. Plne nabitý elektromobil zvládne prebrázdiť približne 300 kilometrov, pričom čerpanie elektriny mu v bežných podmienkach zaberie päť hodín. Pomocou rýchlonabíjačky je však 80% kapacity možné dosiahnuť za 30 minút.
Zástancovia klasických pohonov budú mať na výber z troch benzínových a dvoch naftových agregátov. Pravdepodobne pôjde o známe motory, no zverejnené sú zatiaľ iba ich naladenia. Výkony 74 kW (100 k) a 96 kW (130 k) sú rovnaké pre vznetové aj zážihové varianty. Odlišovať sa bude iba najsilnejší zástupca benzínu s maximom na úrovni 114 kW (155 k).
Takmer všetky exteriérové prvky odkazujú na tvar písmen DS. Badateľné je to už pri pohľade na masku chladiča umiestnenú pod expresívnymi LED svetlometmi, ktoré dopĺňajú originálne diódy v nárazníku. Najkontroverznejším počinom je však asi motív vlny na bočných dverách. Pri jeho skúmaní si môžeme všimnúť aj zapustené kľučky dverí, ktoré sa v prípade potreby automaticky vysúvajú. Vzadu sa objavili tenké svetlá prepojené chrómom. Nárazník elektrickej verzie je plný, kým pri spaľovacích motoroch z neho ústia veľké okrúhle koncovky výfuku.
Túžbu odlíšiť sa uspokojí široká paleta farieb. Kombinovať bude možno desať lakov karosérie a diskov kolies spoločne s tromi odtieňmi strechy. Francúzska automobilka bude ponúkať aj päť predpripravených štylizovaných variantov označených ako DS Montmartre, DS Bastille, DS Performance Line, DS Rivoli a DS Opera.
Zvolené vyhotovenie sa odrazí aj na vzhľade kabíny. Interiér bude obohatený alcantarou, prípadne kožou Nappa s perlovým alebo diamantovým tkaním, a taktiež upúta avantgardnými tvarmi. Ide najmä o motív kosoštvorcov na palubnej doske. Novinka disponuje digitálnym prístrojovým panelom, head-up displejom i veľkou obrazovkou infotainmentu a okrem iného ponúkne adaptívny tempomat, parkovacieho asistenta či služby prepojené s mobilným telefónom.
Na cenu a chýbajúce technické detaily si budeme musieť zrejme počkať do autosalóna v Paríži. Zatiaľ všetko nasvedčuje tomu, že malé SUV v portfóliu prémiovej dcéry značky Citroën nahradí doterajší hatchback označený ako DS3.