Ford GT

Novinky Nový Ford GT: Prvá liga z USA

Foto: autor

6.3. 2015 17:45 Osobne sme sa zoznámili s americkým superšportom, ktorý má futuristický dizajn, karbónovú konštrukciu a prepĺňané šesťvalcové srdce.

Počas prvého veľkého autosalónu tejto sezóny Ford príjemne prekvapil. V prostredí domáceho Detroitu odhalil ďalšiu reinkarnáciu svojej pretekárskej ikony GT40. Zatiaľ síce len vo forme predprodukčného prototypu, no so sériovo budúcnosťou vytesanou do kameňa. Samozrejme, tento superšport nemohol chýbať ani v Ženeve, kde sme sa s ním zoznámili osobne.

Nový Ford GT naživo na ženevskom autosalóne
Nový Ford GT naživo na ženevskom autosalóne
Zdroj: autor

Futuristické kupé s nádychom klasiky

Už pri pohľade na fotky zverejnené počas januárovej premiéry sme konštatovali, že novinka sa od svojho predchodcu poriadne líši. Kupé pôvodne znovuzrodené pred desiatimi rokmi sa snažilo čo najvernejšie interpretovať historický originál, no pre číslo dva zvolil Ford iný postup. Do jeho výzoru síce zakomponoval mnoho prvkov z klasiky, ale inak mu dal vlastnú siluetu i tvary. Vďaka tomu nejde o žiadne retro, práve naopak: na nás pôsobil automobil priam futuristicky.

Americký superšport je nízky a poriadne široký
Americký superšport je nízky a poriadne široký
Zdroj: autor

Nevieme síce, či je to skôr výsledok dizajnu alebo reálnych centimetrov, no superšport vyzerá byť ešte výraznejšia placka než doteraz. Je teda dlhý, široký a nízky. Alebo bystrozraký? Asi aj toto označenie mu možno prisúdiť: fešácke LED reflektory nielen dobre vyzerajú, ale pravdepodobne budú vedieť tiež slušne svietiť. Okrem svetlometov sa zovňajšok vozidla pýši viacerými zaujímavými detailmi. Najväčší dojem v nás však zanechalo aerodynamické riešenie zadnej časti s dvomi tunelmi medzi blatníkmi a motorovým priestorom. 

Tip redakcie

Tak ako je to dnes medzi športovými automobilmi zvykom vystavilo aj gé-téčko na obdiv odhalenú štruktúru uhlíkových vlákien. Z karbónu však nepozostávajú iba nelakované dielce v spodnej časti karosérie, ale celá karoséria i základ konštrukcie. Hmotnosť tu hrala dôležitú rolu. Bokom nezostali ani brzdy a obutie. Spomaľovanie má na starosti karbón-keramika Brembo, ktorú možno vidieť cez dvadsaťpalcové disky kolies so špičkovými pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup 2.

Americký downsizing: EcoBoost 3.5 V6

Cez krycie sklo nad motorom sme si overili januárové informácie o pohonnej jednotke: prečítali sme slovo EcoBoost označujúce vo Forde prepĺňanie a na karbónových krytoch sme narátali šesť valcov. Downsizing teda zaúradoval aj v tradičnej bašte veľkoobjemových motorov. 

Fanúšikom tohto amerického auta síce bude možno chýbať charakter bývalého osemvalca dopovaného kompresorom, no z hľadiska výkonu sa nebudú môcť sťažovať. Benzínový šesťvalec s objemom 3,5 litra a dvomi turbodúchadlami má viac sily než jeho predchodca. Modrý ovál hovorí o maxime presahujúcom 441 kW (600 k), hodnotu krútiaceho momentu zatiaľ neuvádza. Akcelerácii napomôže aj výmena klasického manuálu za rýchlu sedemstupňovú dvojspojku.

Šesťvalec je menší, ale silnejší než motor V8
Šesťvalec je menší, ale silnejší než motor V8
Zdroj: autor

Konkrétne dynamické údaje nového superšportu nateraz nepoznáme a nie je vylúčené, že ich ešte presne nevie ani sám Ford. Sériová výroba druhej modernej generácie kupé GT je totiž v kalendári napísaná až na koniec budúceho roka, konštruktéri v USA majú teda dosť času na finálne doladenie. Už teraz je však jasné, že vo svojej kategórii bude táto novinka hrať prvú ligu...

Video

Diskusia