ikona

Novinky Druhá generácia triedy CLA je na svete

Foto: Mercedes-Benz

9.1. 10:36 Kompaktný kupé-sedan prešiel dizajnovou evolúciou a najmä zozadu pripomína väčšieho brata. Interiérom i technikou vychádza z Áčka.

Tradičným otváračom sezóny automobilových výstav je Detroit, v ostatnom čase mu však na kontinente vyrástla silná konkurencia. Stále viac značiek uprednostňuje technologickú výstavu CES organizovanú pravidelne o niečo skôr v Las Vegas. Patrí medzi ne aj Mercedes-Benz, metropolu gamblingu si vybral za miesto odhalenia ďalšieho člena svojej kompaktnej rodiny.

Vzhľad novinky v mnohých rysoch nadväzuje na originál
Vzhľad novinky v mnohých rysoch nadväzuje na originál
Zdroj: Mercedes-Benz

Po vlaňajšej prezentácii nového Áčka a odhalení rodinne orientovaného Béčka prišiel rad na príbuzný kupé-sedan. Druhá generácia triedy CLA sa najprv ukázala formou siluety, neskôr naznačila svoj interiér. Teraz je na svete v celej svojej kráse. Obľúbený produkt nadväzuje na originál a v základných rysoch sa nezmenil. Na svojom mieste je výrazne klesajúca strešná línia či predná kapota s dvomi pozdĺžnymi hrčami.

Vzhľad imidžového produktu prešiel umiernenou evolúciou, predná časť s takmer trojuholníkovými svetlometmi v štýle typu A či veľkého brata menom CLS sa nekoná. Diódové „oči“ pripomínajú svojimi líniami skôr predchodcu. Zadok však nezaprie inšpiráciu luxusnejším vozidlom rovnakej koncepcie, tieto partie má dizajnovo vyriešené podobne. Vďaka vykonaným zmenám pôsobí kompakt ešte dravšie než doteraz. V predstavenej uvádzacej edícii k tomu prispievajú 19-palcové kolesá, no štandardom budú šestnástky.

Zadná časť nezaprie inšpiráciou výrazne väčším typom CLS
Zadná časť nezaprie inšpiráciou výrazne väčším typom CLS
Zdroj: Mercedes-Benz

Tieto špecifiká odlišujú novinku od štvordverovej verzie triedy A, rozdielne sú však tiež rozmery. Z tohto hľadiska došlo pri generačnej výmene k viacerým úpravám. Mercedes-Benz CLA druhej generácie je podkutý rázvorom predĺženým na 2 729 milimetrov (+30 mm), celková dĺžka narástla na 4 688 mm (+48 mm). Šírka sa taktiež výrazne zmenila. Karoséria pribrala v tomto smere 53 dielikov a meria 1 830 mm, pričom rozchod kolies zaznamenal ešte väčšie prírastky. Výška strechy zanedbateľne klesla na 1 439 mm.

Prepracované proporcie prinášajú viac priestoru v interiéri, ktorý skrývajú dvere bez okenného rámu. Na viac miesta sa môžu tešiť najmä lakte pasažierov v oboch radoch sedadiel. V ostatných partiách boli posuny zanedbateľné, napríklad vzadu je na nohy navyše jediný milimeter. Výrazne rozšírený je vstupný otvor do batožinového priestoru. Objem kufra však mierne klesol, prišiel o 10 litrov a teraz pojme podľa normy VDA maximálne 460 l.

Interiér auta tvarovo neprekvapí, no prináša nové funkcie
Interiér auta tvarovo neprekvapí, no prináša nové funkcie
Zdroj: Mercedes-Benz

Z hľadiska dizajnu a vyhotovenia neprináša kabína žiadne prekvapenia. Vo veľkej miere čerpá z východiskového kompaktu, v prvom rade teda má palubnú dosku s dvojicou obrazoviek obsahujúcich multimediálne rozhranie MBUX. Jeho hlasové ovládanie prešlo ďalším zlepšením. Okrem toho sleduje aj ruky pasažierov a dokáže rozlíšiť zadávateľa nejakého príkazu či automaticky osvetliť časť kabíny. Vybavenie inak obsahuje množstvo už známych fajnovostí zdedených aj z vlajkovej lode značky.

S príbuzným hatchbackom spája kupé-sedan aj technická platforma, čo znamená obdobnú paletu pohonných jednotiek. Mercedes zatiaľ špecifikoval jediný model. Na pôde výstaviska v Las Vegas ukázal verziu CLA 250 poháňanú benzínovým dvojlitrom, ktorý posiela do sedemstupňovej dvojspojky maximálne parametre 165 kW (225 k) a 350 Nm. Paleta však bude podstatne širšia. Automobilka avizuje májový začiatok predaja a hovorí o dostupnosti zážihových i vznetových motorov, manuálnej prevodovky i pohonu všetkých štyroch kolies.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia