Hyundai Kona prvej generácie patrí medzi najpoužiteľnejšie elektromobily v reálnej premávke. Vďačí za to rozumnému pomeru ceny a ponúkanej protihodnoty. Má slušný dojazd, príjemné jazdné vlastnosti a dobrú výbavu. Druhá generácia preto právom vzbudzuje záujem. Konečne sme zistili, čo ponúka. Hyundai totiž najskôr predstavil iba jej dizajn. Teraz prišli na rad technické detaily.

Vozidlo je s rozmermi 4 355 / 1 825 / 1 575 mm (d/š/v) v porovnaní s predchodcom väčšie v každom smere, z čoho ťaží najmä batožinový priestor s deklarovaným objemom na úrovni 466 litrov. V minulosti Kona ponúkala o viac než sto litrov prepravnej kapacity menej.

Elektrický crossover bude dostupný vo verzii Long Range (65,4 kWh akumulátor) i Standard Range (48,4 kWh akumulátor). Obidva varianty sa spoliehajú na pohon prednej nápravy a ponúkajú zhodné maximum krútiaceho momentu na úrovni 255 Nm. Prevedenie Long Range však má výkonnejší elektromotor ladený na 160 kW, zatiaľ čo Standard Range disponuje výkonom 114,6 kW.

Dôležitou novinkou je prítomnosť Over-the-Air aktualizácií (OTA), vďaka ktorým bude vedieť Hyundai vaše auto vylepšiť, poprípade vyriešiť softvérový problém, na diaľku. Praktický je aj systém, ktorý ma prechádzať zamrznutiu dvierok nabíjacieho portu či vylepšené osvetlenie v tejto oblasti.

Zásadným benefitom je predstavenie funkcie Vehicle-to-Load, teda tzv. bi-di (bi-directional / obojsmerného) nabíjania. Kona bude vedieť energiou zásobovať vaše zariadenie vnútornou i vonkajšou zásuvkou. Vnútorná bude fungovať v čase, keď bude auto naštartované, no vonkajšia vám elektrinu poskytne kedykoľvek a to s výkonom porovnateľným s bežnou malou jednofázovou elektrocentrálou.

Nabíjanie z 10 na 80 % by malo v prípade Hyundai Kona electric trvať približne 41 minút na DC nabíjačke. Práve nižší nabíjací výkon by mohol byť slabinou tohto crossoveru. Absenciu rýchlejšieho nabíjania som kritizoval aj pri testovaní sesterského modelu Kia Niro EV.

Mohlo by vás zaujímať: