Ranger Raptor definitívne príde i do Európy, o dostupnosti na Slovensku zatiaľ nie je známe nič

Novinky Premiéry Fordu: Ranger Raptor i Custom PHEV

Foto: Ford

20.9. 2018 14:55 Ford do Európy definitívne prináša Ranger Raptor a spolu s ním i ďalšie novinky. Oznámil to na autosalóne úžitkových vozidiel v Hannoveri. Tešiť sa po novom možno i na plug-in hybridnú dodávku.

O novom vyhotovení obľúbeného Rangera, variante Raptor, sa čo-to vedelo už začiatkom tohto roka. Vo februári potom prišla svetová premiéra, ktorú okrem oficiálnych fotografií sprevádzal i súbor dôležitých technických informácií. Teraz poznáme ďalšie detaily, ale i odpoveď na otázku, či Raptor príde aj do Európy.

Ranger Raptor definitívne príde i do Európy, o dostupnosti na Slovensku zatiaľ nie je známe nič
Ranger Raptor definitívne príde i do Európy, o dostupnosti na Slovensku zatiaľ nie je známe nič
Zdroj: Ford

Okrem už známych faktov sme sa po novom dozvedeli, že Raptor bude mať v porovnaní s bežným Rangerom o 150 mm širšiu stopu a podstatne vyšší zdvih tlmičov značky Fox. Na prednej náprave sa tento údaj zväčšil o 32 %, vzadu zasa o 18 %. To možno vysvetľuje i jeho schopnosť zdolávať nerovnosti skokom, ktorú demonštruje na oficiálnom videu automobilky.

Raptor je do veľkej miery štýlovým vozidlom, to však neznamená, že zabúda na svoje pracovné povinnosti. Tento Ranger môže ťahať príves s hmotnosťou 2,5 tony a v ťažkom teréne si vie pomôcť až štvoricou hákov i s navijakmi. V Európe by mal ostrý pick-up do predaja vstúpiť približne v polovici roka 2019. Dostupnosť na Slovensku sme preverovali taktiež, zatiaľ však ohľadom nej nie je isté vôbec nič.

Ford v Hannoveri okrem oficiálneho uvedenia Raptora odpremiéroval i vynovený Transit v rôznych verziách, medzi nimi dokonca i vo variante Transit Custom PHEV. Dodávka určená na prácu v mestských uliciach prejde na jedno nabitie 50 km v bezemisnom režime, v prípade potreby ju bude energiou zásobovať i známy litrový EcoBoost a dojazd sa tak zvýši na 500 kilometrov. Ford pri Custome PHEV nepristupoval k výraznejším kompromisom, jeho nosnosť sa aj naďalej pohybuje na úrovni jednej tony.

Zdroj: Filip Kadlečík

Video

Diskusia