Samozrejme, pri zvyšovaní efektivity automobilu je kľúčová aj aerodynamika. V súčasnosti je z hľadiska aerodynamiky medzi produkčnými automobilmi rekordérom už spomínaný model EQS, ktorý v istej konfigurácii vyniká koeficientom odporu vzduchu na úrovni 0,20. EQXX má koeficient odporu vzduchu na úrovni 0,17. To je z pohľadu dnešných áut číslo z ríše snov. Aerodynamicky optimalizované sú napríklad aj spomínané disky kolies, ale aj samotné pneumatiky, ktoré vznikali v špeciálnom partnerstve so spoločnosťou Bridgestone.

Mercedes-Benz Vision EQXX.
Zdroj: Mercedes-Benz

Čím je e-auto efektívnejšie, tým nižšiu záťaž predstavuje pre životné prostredie. V prípade konceptu EQXX uhlíkovú stopu zníži aj využívanie inovatívnych materiálov v interiéri, ktoré pochádzajú z recyklovaného odpadu zo skládok, resp. majú rastlinný pôvod. EQXX získava časť energie zo Slnka vďaka solárnym panelom na streche, ktoré v ideálnom prípade dokážu zvýšiť jeho dojazd približne o 25 kilometrov.

Z hľadiska rozmerov je EQXX veľkou neznámou. Vieme však, že jeho rázvor meria 2 800 milimetrov, to je o niečo menej, než ponúkne Mercedes-Benz triedy C. Maximálny výkon elektromotora poháňajúceho zadnú nápravu má dosiahnuť 150 kW (204 k). Elektrický pohon bude pracovať s napätím vyšším než 900 V, čo je taktiež výnimočné číslo. Vozidlo je zaujímavé aj z pohľadu dizajnu či kabíny. Celú palubnú dosku lemuje jeden obrovský spojený displej, ktorý by mohol byť evolúciou prvej generácie palubovky Hyperscreen.