Pred tromi týždňami Dacia predstavila tretiu generáciu súrodencov Sandero a Logan, vrátane zvýšenej verzie hatchbacku s označením Stepway. Popri exteriérových obrázkoch však toho veľa nepovedala. Bližšie informácie avizovala na dnešný dátum, kedy o dôležitých modeloch prezradila viac. Zároveň vypustila do sveta doposiaľ nepublikované fotografie i skice.

Dizajnu rumunských noviniek sme sa už venovali, oproti predchodcom pôsobia modernejšie aj vďaka LED svetlám s podpisom v tvare písmena Y. Zároveň vyzerajú o niečo dynamickejšie. Hoci podľa slov automobilky sa ich proporcie viac-menej zachovali, v parametroch uvádza Dacia šírku až 1 848 mm. To by znamenalo nárast o 11,5 centimetra. A tiež rovných päť centimetrov navyše oproti koncernovému modelu Renault Clio, čo znie prekvapujúco. Identická hodnota je pritom uvedená pri všetkých troch modeloch. Snáď teda môžeme vylúčiť, že by šlo len o preklep.

Debut dôležitých modelov sa pre pandémiu odohral len virtuálne.
Debut dôležitých modelov sa pre pandémiu odohral len virtuálne.
Zdroj: Dacia

Rázvor osí náprav trojice je 2 604 mm. Na výšku meria Sandero 1 499 mm, čo znamená medzigeneračné zníženie o 10 milimetrov. V zadnej časti strecha klesla v mene aerodynamiky o dvojnásobok. Dĺžka lacného hatchbacku dosahuje 4 088 mm, variant Stepway má 11 mm navyše. Pri štvordverovom súrodencovi je v rovnakej kolónke uvedená cifra 4 396.

Logan má strechu 1 501 mm od vozovky, od ktorej si udržiava 135-milimetrový odstup. Sandero má o 2 mm menej v oboch parametroch. No ak je reč o zvýšenom vyhotovení, ten ponúka slušných 174 mm. Okrem toho má terénne štylizované rumunské vozidlo na streche lyžiny, ktorých centrálnu časť možno upevniť aj priečne. Je to veľmi praktický a pritom jednoduchý detail. Stačí kľúč zo schránky pred spolujazdcom a na svete je nosič s maximálnou nosnosťou 80 kg.

Oproti minulosti sa zmenili viaceré ďalšie naoko maličkosti, ktoré ale výrazne ovplyvňujú každodenné spolužitie s autom. Ide napríklad o vonkajšie kľučky či spôsob otvárania batožinového priestoru. Novinkou je opcia elektricky ovárateľného strešného okna na hatchbacku. Anténa sa pemiestnila dozadu, pričom stále ide o viac-menej klasickú verziu.

Zadnú časť modelu Logan vidíme vôbec po prvýkrát.
Zadnú časť modelu Logan vidíme vôbec po prvýkrát.
Zdroj: Dacia

Kolesá sú v základe 15-palcové, pričom Dacia ponúka okrem obyčajných “plecháčov” aj oceľové ráfiky menom Flexwheels verne imitujúce ľahkozliatinové kúsky. Stepway ich má vo veľkosti 16 palcov. Ak ale chcete skutočné “elektróny”, môžete si za ne doplatiť. Opäť ide o šestnástky.