Aktuálne zmeny emisných štandardov i spôsobov meraní donútili automobilky k početným krokom, ktoré smerujú k splneniu noriem. Úpravami museli prejsť mnohé už vyrábané vozidlá. Dacia Duster nie je výnimkou, aktuálne vymieňa svoje prepĺňané zážihové srdce. Jeho nahradenie ohlásila rumunská automobilka na pôde parížskeho autosalóna.
Druhá generácia populárneho SUV sa pôvodne montovala s 1,2-litrovým štvorvalcom dosahujúcim najviac 92 kW (125 k), s ním prešla aj naším redakčným testom. Teraz je už minulosťou. Pod kapotu sa dostal modernejší agregát so zdvihovým objemom 1,3 litra a filtrom pevných častíc, na ktorého vývoji sa podieľal Mercedes-Benz. Dostupný bude v dvoch verziách.
Už slabšie naladenie turbomotora prekonáva predchodcu, ponúkne totiž špičkové maximálny výkon 96 kW (130 k) a krútiaci moment 240 Nm. V prípade druhého variantu je rozdiel ešte väčší. Dosahuje parametre 110 kW (150 k) a 250 Nm, čo z neho robí špičkový benzínový motor. Nateraz bude model 1.3 TCe dostupný výhradne s pohonom predných kolies. Exempláre so systémom 4x4 majú byť dostupné od polovice budúceho roka, ku kombináciám s prevodovkami sa automobilka nevyjadrila.
Okrem modernejšieho prepĺňaného agregátu dostane Duster spolu s ostatnými produktmi značky Dacia aktuálnu verziu multimediálneho systému. Priniesť má jednoduchšiu a rýchlejšiu navigáciu spolu s novými funkciami. Chýbať nebudú mobilné rozhrania, teda Apple CarPlay a Android Auto. Cena infotainmentu sa nemení. Čiastku vyžadovanú za SUV s 1,3-litrovým motorom nepoznáme, no pravdepodobne sa výrazne hýbať nebude. Základ by tak mohol byť zhruba 15-tisíc eur.