Duster poznáme z našich končín v jedinej karosárske verzii. Na juhoamerických trhoch sa však nejaký čas predával aj vo vyhotovení Oroch, ktoré malo päťmiestnu kabínu a otvorenú ložnú plochu. Okrem toho vzniklo 500 kusov dvojdverového variantu s korbou. Postarala sa oň spoločnosť Romturingia a pred dvomi rokmi ukázala v obdobnom kabáte druhú generáciu. Tá sa bude sériovo vyrábať.

Dacia dala pick-upu nakoniec zelenú. Jeho forma sa nezmenila, má teda dvojmiestnu kabínu, za ktorou sa nachádza 1,65 metra dlhý nákladový priestor s objemom tisíc litrov. Zakončujú ho dvierka s nosnosťou 80 kg. Dozadu možno naložiť najviac 500 kilogramov, novinka má preto aj upravený podvozok. Jeho svetlá výška je oproti východiskovému autu v bežnom stave o 14 milimetrov vyššia (224 mm).

Duster Pick-Up sa dá od dnes objednať na rumunskom trhu.
Duster Pick-Up sa dá od dnes objednať na rumunskom trhu.
Zdroj: Dacia

V našich končinách ponúka SUV tri zážihové a dva vznetové motory. Duster Pick-Up bude dostupný iba s dieselom, sólovou možnosťou má byť 1,5-litrový štvorvalec s výkonom 85 kW (115 k). Agregát produkujúci krútiaci moment 260 Nm doplní štandardne šesťstupňový manuál a pohon všetkých kolies. Pevne daná nie je len technika, ale tiež biela farba a úroveň vybavenia Comfort rozšírená o 16-palcové ľahkozliatinové ráfiky.

Ďalšie obmedzenie sa týka regionálnej dostupnosti. Úžitkovo ladený variant sa má predávať výhradne na domácom trhu, o jeho exporte sa nehovorí nič. V slovenských obchodoch ho preto nečakajte. Rumunských záujemcov môže cenou prekvapiť, Dacia si zaň totiž plánuje pýtať najmenej 22 546 eur. To je o vyše štyri tisícky viac než je cena rovnako nakonfigurovaného klasického modelu.