Cupra Tavascan.

Novinky Cupra Tavascan spája expresívny dizajn a čisto elektrický pohon s výkonom 306 koní

Foto: Cupra

4.9. 6:53 Španielske SUV-kupé má futuristickú a nahnevane pôsobiacu tvár, 22-palcové kolesá a štvormiestny interiér. Na jedno nabitie by mala prejsť 450 km.

Spojenie prívlastkov „elektrický“ a „športový“ bolo donedávna nemysliteľné. No doba sa zmenila a veľmi dobre to ukazuje značka Cupra. Mladá dcéra španielskej automobilky Seat sa má orientovať práve týmito dvomi smermi. Ich spojením je koncept Tavascan, ktorého aktuálnej premiére predchádzalo opakované avízo. Naživo sa novinka predvedie vo Frankfurte.

Dcérska značka automobilky Seat dala novej štúdii naozaj výrazný vzhľad.
Dcérska značka automobilky Seat dala novej štúdii naozaj výrazný vzhľad.
Zdroj: Cupra

Vozidlo pomenované podľa dediny nachádzajúcej sa blízko francúzskej hranice spája čisto elektrický pohon a expresívny dizajn. SUV-kupé má futuristickú a veľmi nahnevane pôsobiacu tvár, ktorá obsahuje okrem LED svetlometov nápis Cupra či podsvietené logo značky v netradične navrhnutom nárazníku. Zadná časť má o niečo umiernenejšiu architektúru a prepojené koncové svetlá.

Klesajúcu strechu zakončujú drobné aerodynamické plutvičky, ktoré evokujú motoršport. V bočnej časti so zapustenými kľučkami majú hlavné slovo mohutné blatníky. Vypĺňajú ich kolesá optimalizované podľa prúdenia vzduchu, pričom ich priemer dosahuje až 22 palcov. Povrch ráfikov kombinuje čiernu a medené povrchy známe zo všetkých doterajších automobilov tejto mladej značky.

V minimalisticky tvarovanom interiéri jasne dominujú displeje a originálny volant.
V minimalisticky tvarovanom interiéri jasne dominujú displeje a originálny volant.
Zdroj: Cupra

Meď si našla cestu aj do interiéru, tento odtieň pokrýva viaceré akcenty na palubnej doske, centrálnom tuneli či dverách. Kabína vozidla obsahuje štyri anatomicky tvarované sedadlá s karbónovou štruktúrou. Dizajnovo je minimalistická, pričom okrem originálneho volantu či podsvietenia v nej upútajú masívne displeje patriace prístrojovému panelu a infotainmentu.

Už vopred bolo viac-menej jasné, že SUV-kupé využije platformu MEB. Potvrdili sa aj predpoklady o použití už známej verzie techniky. Tavascan má pohon oboch náprav s maximálnym výkonom 225 kW, čo je v prepočte 306 koní. Elektromobil dosiahne stovku za 6,5 sekundy. Použitá batéria má kapacitu 77 kWh a podľa cyklu WLTP by mala vystačiť na dojazd 450 kilometrov bez dobíjania.

Španieli pravdepodobne odvodia z konceptu Tavascan sériové auto.
Španieli pravdepodobne odvodia z konceptu Tavascan sériové auto.
Zdroj: Cupra

Podobné čísla môžeme očakávať aj v prípade sériovej verzie. Španielska automobilka zatiaľ oficiálne nepotvrdila, že ju skutočne pripravuje. No podľa viacerých indícií sa jej dočkáme. Ako prvý však s veľkou pravdepodobnosťou príde technicky spriaznený hatchback Seat, ktorý na tohtoročnom ženevskom autosalóne predznamenal koncept el-Born. Z neho sa má finálne auto vykľuť už na budúci rok.

Video

Diskusia