Ostré vozidlo nižšej strednej triedy, z ktorého dosluhujúcej generácie predal Seat takmer 44-tisíc exemplárov, prichádza s tromi rôznymi naladeniami dobre známeho motora 2.0 TSI. To najslabšie ponúkne rovnakých 180 kW (245 k) ako má nabíjateľný hybrid. Disponuje krútiacim momentom 370 Nm a všetko prenáša na predné kolesá pomocou elektronického samosvorného diferenciálu VAQ.

O priečku vyššie stojí model disponujúci parametrami 221 kW (300 k) a 400 Nm, ktorý taktiež poháňa iba prednú nápravu. Špička palety má ešte 10 koní k dobru. Dôležitejšie však je, že variant poháňaná 310 plnokrvníkmi sa montuje výhradne s pohonom 4Drive a karosériou kombi. Ostatné modely dávajú na výber medzi hatchbackom alebo variantom Sportstourer.

Najsilnejšie naladenie dvojlitra bude dostupné výhradne vo variante Sportstourer.
Zdroj: Seat

Vrcholový kombík má šprint 0-100 km/h zvládnuť pod 5 sekúnd a dosiahnuť klasický elektronický limit 250 km/h. K jeho rýchlosti prispieva dvojspojková prevodovka, ktorá je pre Leon jedinou voľbou. Manuál tu nehľadajte. Na palube sú však napríklad silné brzdy Brembo a adaptívne tlmiče, čo má byť v oboch prípadoch štandard. Rovnako ako progresívne riadenie. Automobilka uvádza, že oproti klasickému variantu je

Navonok sa športovo ladený Leon okrem masky chladiča s logom Cupra vyznačuje aj špecificky tvarovanými nárazníkmi a diskami kolies. K dispozícii bude evidentne viacero vyhotovení. Hatchback totiž stojí na nápadne aerodynamických kolesách a difúzor ma lemovaný párom zdvojených hranatých koncoviek, kým v prípade kombi sú použité mnoholúčové kolesá zaváňajúce motoršportom a štyri okrúhle komíny. Plus elegantnejší nárazník.

Najvýraznejšou zmenou v interiéri kompaktu sú predné sedadlá a volant.
Zdroj: Seat

Na karosérii nemôžu chýbať medené detaily, ktoré si našli cestu aj do interiéru. Ten je vo veľkej miere zhodný s klasickým typom Leon. Okrem odlišných materiálov sú tu anatomické predné sedadlá s integrovanou opierkou hlavy a športový volant obsahujúci popri logu Cupra aj extra ovládacie prvky. Odlišné digitálne prístroje či funkcie v infotainmente sú samozrejmosť. Rovnako ako slušné vybavenie, ktoré je bohatšie než v minulosti.