Seat pri odčlenení značky Cupra predstavil v jej kabáte dvojicu Ateca a Ibiza. K realizácii druhého menovaného nakoniec nedošlo, kým kompaktné SUV sa stalo prvým produktom mladej divízie. Nedávno k nemu pribudol Leon. Už dávno však vieme, že súčasťou portfólia bude aj vozidlo nepredávané pod vlajkou materskej spoločnosti.

Touto prvou lastovičkou je model Formentor, ktorý sme vo forme konceptu spoznali na vlaňajšom ženevskom autosalóne. Počas aktuálneho ročníka chcel výrobca ukázať jeho sériovú verziu. Veľtrh síce zrušili, no vozidlo dnes aj tak prichádza vo finálnej forme. Čo všetko sa na tomto atraktívnom Španielovi zmenilo v porovnaní so štúdiou?

Navonok sa model Cupra Formentor prakticky vôbec nezmenil.
Zdroj: Seat

Avízo zverejnené pred pár dňami načrtlo, že dizajnové úpravy SUV-kupé nebudú veľké. Ich rozsah je nakoniec zanedbateľný. Tvarovo je najväčším rozdielom skromnejší difúzor v zadnom nárazníku. Inak zostal bodykit nedotknutý a zachované sú tiež štandardne dodávané 19-palcové disky kolies. V tomto prípade však dostali čiastočne medený finiš, ktorý je pre produkty Cupra charakteristický.

Rozdielom oproti hybridnej štúdií je tiež predný blatník, ktorý neobsahuje viečko zásuvky slúžiacej na nabíjanie. Formentor sa totiž na fotografiách prezentuje v čisto benzínovej verzii. Tá dostala v podstate rovnakú techniku ako špičkový Leon, teda prepĺňaný motor 2.0 TSI naladený na 228 kW (310 k) spojený s pohonom všetkých štyroch kolies. Samozrejmosťou sú jazdné režimy ovládajúce aj charakter adaptívnych tlmičov.

Súčasťou vybavenia sú aj mohutné brzdy z dielne Brembo.
Zdroj: Seat

Okrem vrcholného naladenia dvojlitra bude v ponuke plug-in hybrid predznamenaný štúdiou. V jeho prípade taktiež hovoríme o známej technike, ktorú má okrem iného Golf GTE či Octavia RS iV. Predné kolesá teda poháňa 1,4-litrový agregát doplnený elektromotorom a batériou s kapacitou 13 kWh. Systém dokáže vyvinúť výkon 180 kW (245 k), čisto elektricky by malo vozidlo prejsť asi 50 kilometrov.

Medzi zverejnenými technickými parametrami nájdeme aj rozmery. Cupra Formentor má pôdorys 4 450 x 1 839 mm a na výšku meria 1 511 mm. Rázvor náprav dosahuje 2 680 milimetrov. Oproti typu Ateca je teda novinka dlhšia a výrazne nižšia, ale pasažierom by mala ponúkať dostatok miesta. Pre batožinu je štandardne vyhradených 450 litrov.

Interiér nového SUV-kupé vo veľkej miere kopíruje Leon.
Zdroj: Seat

Samotný interiér hovorí rovnakým jazykom ako v type Leon. Palubná doska je podľa všetkého identická, rovnako ako volant vybavený extra ovládačmi či digitálny prístrojový panel. Ten dopĺňa obrazovka infotainmentu s uhlopriečkou 12 palcov. Španielska automobilka spomína bohaté vybavenie, k cene alebo dátumu príchodu na trh sa zatiaľ nevyjadrila.