Pôvodne sa o 2,5-litrovú kubatúru TFSI snažil R-kový Golf 8. generácie, Audi sa však tento nápad zjavne nepáčil a odmietlo dať svoj motor práve Volkswagenu. Novej značke Cupra sa ale akosi podarilo spoločnosti štyroch kruhov prehodnotiť zmýšľanie a päťvalcový agregát si našiel svoju cestu do nového modelu Formentor. Vozidlo vyrobené pre skutočných automobilových nadšencov by malo mať premiéru koncom tohto mesiaca.
Formentor je na slovenských cestách v súčasnosti k dispozícii v štyroch rôznych motorizáciách. Výkonovo najslabší benzín nesie označenie 1,5 TSI 150 a je v ponuke so 6-stupňovým manuálom alebo DSG automatickou prevodovkou. Takzvaná zelená energia automobilky pochádza z hybridného 1,4 TSI 245 e Hybrid, ktorý už ponúka slušný výkon 180 kW (245 k), no pri ňom začíname cítiť nárast ceny, keďže sa pohybujeme na hranici 43 000 eur. Najzaujímavejšou voľbou pre milovníkov ostrej jazdy je jednoznačne dvojliter TSI, ktorý sa ponúka s pohonom všetkých kolies a má výkon 228 kW (310k). Veríme, že 2,5 TFSI do tohto portfólia zo svojimi 294 kW (400 k) perfektne zapadne. Rozhodne tu však bude treba rátať s rastom ceny.
Na ukážkovom videu môžeme vidieť zadnú časť crossoveru, kde zaskočí najmä neobvyklé usporiadanie koncoviek výfuku. Šikmé usporiadanie pre dvojité koncovky výfuku nie sú obvyklým javom, pripomínajú modely F z Lexusu alebo nový systém príslušenstva, ktorý si BMW pripravilo pre M3 a M4. Najsilnejší Formentor by mal dostať do vena navyše vlastný dizajn kolies. Podľa magazínu vau-max.de by športové SUV malo dostať na zadnú nápravu samosvorný diferenciál, ktorý využíva Tiguan R, aby dokázalo udržať výkon na ceste a vyčarovať vodičovi úsmev na perách.