Niekedy sa stáva, že s novým prírastkom do vozového parku sa automobilka rozhodne zmeniť svoje logo a byť tak viac prítomná. To je aktuálne prípad Citroënu, ktorý odhalil koncept nového rodinného vozidla a s ním aj príchod nového loga, ktoré však nie je až tak nové. Pôjde tak o desiatu verziu prevedenia emblému, ktorý zdobí autá francúzskej značky. Samotná automobilka tvrdí, že logo bude súčasťou nového imidžu.

Vstupujeme do pravdepodobne najvzrušujúcejšieho obdobia v našej 103-ročnej histórii, nastal čas prijať moderný imidž,“ povedal prezident Citroënu Vincent Cobee. Novým logom sa Francúzi vracajú k odkazu pôvodného oválu z roku 1919. Prvý vytvoril Andre Citroën, zakladateľ automobilovej značky. Výrazný, vylepšený vertikálny ovál predstaví nový smer v dizajnovom jazyku, čo v preklade znamená, že bude okamžite rozpoznateľný ako znak Citroënu.

Nové hrdé logo nanovo interpretuje pôvodný ovál z roku 1919
Zdroj: Citroen

Ústredným prvkom novej identity značky je evolúcia svetoznámeho symbolu značky Citroën v podobe dvojitých šípov deux chevrons. Ide o desiatu významnú úpravu loga automobilky Citroën od založenia spoločnosti v roku 1919, pričom sa vyznačuje širšími a výraznejšími šípmi v kontraste s jemnejším vertikálnym oválnym rámom.

Alexandre Revert, dizajnér značky Citroën, hovorí: „Keď sa snažíme objasniť naše budúce zameranie, bolo logické, že sme uzavreli kruh tým, že sme sa graficky vrátili k prvému logu Andrého Citroëna, ktoré predstavovalo skutočný prísľub cenovo dostupnej a inovatívnej mobility pre všetkých. Postupný prechod k výraznejšiemu a viditeľnejšiemu podpisu značky pre naše budúce vozidlá je významnou, aj keď jemnou evolúciou, kde presnosť technických a funkčných šípov kontrastuje s teplom a takmer ľudskou mäkkosťou oválu, ktorý ich obklopuje.

Laurent Barria, vedúci marketingu a komunikácie automobilky Citroën, hovorí: „Prijatím našich koreňov a moderným prehodnotením našej identity posielame všetkým jasný odkaz, že hoci zostávame verní DNA našej značky, veci v automobilke Citroën sa dramaticky menia. V rámci našej misie vytvárať odvážne riešenia, ktoré sprístupňujú elektrickú mobilitu, sa naďalej na veci pozeráme inak a sme odhodlaní dokázať našim zákazníkom a nám samým, že nikto a nič nás nerozhýbe ako Citroën."

Nové hrdé logo nanovo interpretuje pôvodný ovál z roku 1919
Zdroj: Citroen

Pritom rozširujeme emocionálnu pohodu, ktorú ponúkame, z auta aj mimo neho a zákazníkov bude sprevádzať počas celej spoločnej cesty, ktorú s nami absolvujú. Vyžaduje si to revolučné myslenie vo všetkom, čo robíme. Od inovatívnych vozidiel, ktoré vytvárame, až po inkluzívne a zodpovedné služby, ktoré poskytujeme a vyžaduje si to, aby sme vyjadrili svoj jedinečný prístup a stáli za ním. To je presne to, čo dnes sľubujeme."

Zatiaľ čo biela a studená sivá poskytujú akýsi základ, doplnia ich dve charakteristické farby ako kontrastné interpunkčné znamienka, ktoré sa použijú na detailoch a v špecifických oblastiach. Do portfólia farieb sa v blízkej budúcnosti vráti modrá farba Monte Carlo Blue inšpirovaná významnou historickou farbou značky Citroën, ktorá sa používala na ikonických autách počas celej histórie spoločnosti vrátane modelov 2CV a DS. Zároveň sa objaví aj na detailoch palety identity značky pre firemné a maloobchodné využitie. Navyše, výraznejšia červená farba Infra Red nahradí v súčasnosti používanú červenú, čím by mala dodať vyváženosť a dynamický kontrast vo fyzických, tlačových a digitálnych aplikáciách.

Mohlo by vás zaujímať: