Citroën C3.

Novinky Citroën inovuje hatchback C3: Sľubuje viac komfortu aj možností individualizácie

Foto: Citroën

12.2. 17:30 Trnavský rodák prešiel decentným faceliftom. Zoznam zmien nie je veľmi dlhý, technickej stránke sa vyhli úplne. Ceny jednotlivých variantov zatiaľ Citroën nezverejnil.

Mnohé automobilky sa držia zhruba šesťročného generačného cyklu, uprostred ktorého svoj produkt podrobia modernizácii. Zaužívaný harmonogram viac-menej plní aj Citroën. Aktuálne inovuje malý hatchback C3, ktorý vlani v lete oslávil tretie narodeniny. Model vyrábaný aj v slovenskej fabrike koncernu PSA prešiel decentným faceliftom.

Zoznam zmien nie je veľmi dlhý. Špecifický vzhľad vozidla zostal zachovaný, akurát v prednej časti sa inšpiroval konceptom CXperience. V preklade to znamená upravenú masku chladiča nadväzujúcu v spodnej časti na preštylizované svetlá. Bočné partie obsahujú odlišné plastové vankúšiky Airbumps. Doteraz mali sedem segmentov, teraz sú iba tri.

Zákazníci si budú môcť typ C3 ešte viac prispôsobiť svojmu vkusu.
Zákazníci si budú môcť typ C3 ešte viac prispôsobiť svojmu vkusu.
Zdroj: Citroën

Obligátnou súčasťou modernizácie sú nové disky kolies či laky karosérie. Ich počet sa zvýšil, čo platí aj pre grafické polepy. Trnavský rodák vďaka tomu sľubuje podstatne viac možností individualizácie. Automobilka uvádza, že pri cé-trojke je teraz na výber až 97 rôznych farebných kombinácií.

Citroën C3 má ponúknuť aj viac komfortu. Dostal totiž predné sedadlá použité vo väčšom type C4 Cactus, ktoré sme za úroveň pohodlia chválili aj nedávno. Dopĺňa ich lakťová opierka. Popri čalúnení sa zmenili dekoratívne obklady, pribudla imitácia dreva. Francúzi mierne rozšírili multimediálne i bezpečnostné vybavenie.

Interiér hatchbacku disponuje novými sedadlami i materiálmi.
Interiér hatchbacku disponuje novými sedadlami i materiálmi.
Zdroj: Citroën

Technickej stránke sa úpravy úplne vyhli. Pod kapotou sa opäť objaví 1,2-litrový atmosférický benzín s výkonom 61 kW (83 k), ktorý sa kombinuje výhradne s päťstupňovým manuálom. Alternatívou je prepĺňaná verzia PureTech 110 dosahujúca 82 kW (110 k). V jej prípade je štandardom šesťstupňová mechanická prevodovka, zvoliť si ale možno aj automat.

Pre priaznivcov nafty zostáva v palete agregát BlueHDi 100. Turbodiesel so zdvihovým objemom 1,5 litra dosahuje najviac 73 kW (99 k) a klasický „päťkvalt“ je pri ňom jedinou voľbou. Ceny jednotlivých variantov zatiaľ Citroën nezverejnil. Avizuje však, že predaj omladenej verzie typu C3 chce naostro spustiť počas júna.

 

 

Video

Diskusia