Už v roku 2018 sa Citroën C5 Aircross zameral na oblé tvary a dobrodružným štýlom okamžite vynikal mimo balík ostatných rodinných SUV. Pri tomto facelifte je zjavné, že tento 4,5 metra dlhý chlapík stále nerobí veci iba na 50 percent.
Najvýraznejšou zložkou faceliftu sa stala predná časť. Stala sa vertikálnejšou a vytvára dojem, že je širšia. Čierna lakovaná šípka zvýraznená chrómovým nádychom je integrovaná do mriežky chladiča a postupne vyčnieva z denných svetiel. Tá preniká do LED svetiel s najnovším svetelným podpisom Citroën Productions „V“. Všetky tieto prvky podčiarkuje čierna lakovaná "čepeľ" pod mriežkou. Ešte nižšie bolo prepracované aj centrálne nasávanie vzduchu, aby malo viac ostrých línií.
Bočné otvory na nasávanie vzduchu sú teraz otvorenejšie a funkčnejšie. V zadnej časti sa nachádzajú vylepšené optické jednotky, ktoré majú po novom reliéf a viac horizontálny podpis. Podľa Citroënu táto zmena štýlu odráža túžbu byť vážnejší a menej roztomilý. Už na prvý pohľad svoj výsledok dosiahli a ročník 2022 sa od svojho predchodcu skutočne odlišuje.
Údiv pokračuje aj v kabíne, kde sa Francúzi nebáli úplne "vymeniť" palubnú dosku s cieľom nájsť miesto pre novú multimediálnu obrazovku. S veľkosťou 10 palcov pokrýva veľkú časť palubovky a je oveľa bližšie k vodičovi. Tento prvok je nielen prístupnejší počas jazdy, ale aj pohotovejší a intuitívnejší ako predtým. Nestačí na to, aby to bolo referenciou pre jednoduchosť, ale aspoň trochu vymazalo oneskorenie, ktoré C5 Aircross v tejto oblasti za nejaký čas nabral.
Inžinieri zariadili, aby sa výduchy klimatizácie, ktoré rámovali starú obrazovku, presunuli nižšie bez prestavby prístrojovej dosky. Napriek všetkému musíme oceniť snahu francúzskeho výrobcu o túto aktualizáciu v polovici kariéry, pretože efekt novinky skutočne nastal. Táto nová architektúra interiéru platí však len od vyššej výbavy, pretože povrchové úpravy Live and Feel si zachovávajú starý 8-palcový prvok.
z hľadiska funkčnosti mu zjavne nič nechýba. Úložného priestoru je stále dosť, verzie s automatickou prevodovkou dedia namiesto starej páky malý svorník v štýle Peugeotu 308. Vzadu Francúzi stále žiaria svojimi 3 samostatnými posuvnými sedadlami, ktoré umožňujú prispôsobiť priestor na nohy, inokedy kapacitu batožinového priestoru, ktorá patrí medzi najlepšie v segmente.
Pod kapotou faceliftovaného C5 Aircross 2022 sa ale obnova nekoná. Zachoval si známe pohonné jednotky PureTech 130 a BlueHDi 130, ktoré sú dostupné s manuálnymi alebo automatickými prevodovkami a plug-in hybridným variantom s výkonom 225 k. Auto by malo byť k dispozícii na jar, pravdepodobne okolo mája, no pre vylepšený model ešte ie sú známe ceny, takže zrejme budú o niečo vyššie. Pre pripomenutie, aktuálne cenník začína na akciovej sume 24 990 €, vyššie výbavy začínajú na 28 990 €.