ikona BMW novinka

Novinky BMW 330e a 225xe: Hybridy na postupe

Foto: Auto BILD

4.9. 2015 18:23 Dynamikou si to rozdajú s benzínovými súrodencami, spotrebou pokoria aj diesle. A v prípade potreby si ich môžete nabiť aj z domácej zásuvky. Toto je najnovšia dvojica BMW 225xe a 330e.

Zelená technika z Bavorska sa od jesene dostane do ďalších modelov. Vo Frankfurte absolvujú premiéru hybridné verzie BMW Active Tourer 2 a radu 3, vybavené technikou Plug-In. Mníchovská automobilka ich prezentuje ako ďalší významný krok v znižovaní spotreby paliva a tým aj redukcii emisií CO2.

Nabíjanie zo siete sa stáva dostupným aj
Nabíjanie zo siete sa stáva dostupným aj
Zdroj: Auto BILD

Modulárna technika systému eDrive, ktorá sa dostala k slovu v čisto elektrických typoch i3 a i8 umožňuje nasadenie aj v tandeme so spaľovacími motormi. Najdôležitejšie komponenty ich agregátu však museli prejsť špeciálnymi úpravami. Ide hlavne o synchrónny elektromotor, lítium-iónové akumulátory, chladenie systému a vlastnú riadiacu elektroniku. Teraz dokážu spolupracovať s troj- a štvorvalcovými motormi a pohonom predných, zadných, alebo všetkých štyroch kolies.

Hybridný pohon je postavený na jednoduchej stratégii: Pokiaľ to dovoľuje aktuálna kapacita akumulátora, pri nízkych a stredných rýchlostiach je dôraz položený na elektrickú časť. V meste tak dokážu Plug-In hybridy fungovať v tichom zelenom režime. Mód MAX eDrive, ktorý možno aktivovať aj manuálne tlačidlom, umožňuje elektrickú jazdu až do rýchlosti 120, resp. 125 km/h. Pri vyšších rýchlostiach a dlhom cestovaní sa k slovu dostáva spaľovací motor a elektrická časť pomáha pri akcelerácii, alebo na dlhých trasách pri optimalizácii spotreby.

Po prvýkrát sa dokáže trojka pohybovať po meste
Po prvýkrát sa dokáže trojka pohybovať po meste
Zdroj: Auto BILD

Zaujímavosťou je aktívna komunikácia systému s navigáciou vo vozidle. Pokiaľ si vodič aktivuje navádzanie do konkrétneho cieľa, riadiaca elektronika hybridného agregátu prispôsobuje svoje fungovanie výstupným dátam z navigácie a očakávaným udalostiam. Táto kombinácia umožňuje pri uvedomelom jazdnom štýle vodiča maximálne efektívne využiť aktuálny energetický potenciál vozidla.

Debutanti zblízka

BMW 225xe je vyzbrojené zážihovým trojvalcom s dvomi turbodúchadlami objemu 1,5 litra, ktorý poháňa kolesá prednej nápravy, elektromotor zasa zadné. V hybridnom režime dosahuje maximálny výkon systému hodnotu 165 kW (224 k). Dojazd vozidla v čisto elektrickom režime prestavuje 41 km, čo úplne postačuje na presuny do práce, alebo fungovanie v rámci malých miest. Podľa údajov výrobcu dosahuje jeho spotreba benzínu 2,0 až 2,1 litra na 100 km.

BMW 2 Active Tourer bude na rozdiel od trojkového
BMW 2 Active Tourer bude na rozdiel od trojkového
Zdroj: Auto BILD

Výkonovo bude mať navrch model 330e. Pod kapotou skrýva prepĺňaný zážihový dvojliter, ktorý v spojení so synchrónnym elektromotorom výkonu 65 kW dosahuje systémovú špičku 185 kW (252 k). Sedan by mal mať v zmiešanom cykle spotrebu benzínu 1,9 - 2,1 l/100 km a so 41 litrami by mal prejsť okolo 600 km. V elektrickom móde hovoria tabuľky o štyridsiatich. Nabitie akumulátorov zo siete na plnú kapacitu by malo trvať okolo 2-3 hodín, čo ale samozrejme závisí od zostatkovej kapacity pred začiatkom nabíjania a napätia v elektrickej sieti.

Ponuka modelov s technikou Plug-In sa neobmedzí len na veľké SUV X5 xDrive40e, BMW 2 Active Tourer a sedan radu 3. Už čoskoro sa vraj dočkáme aj zelenej limuzíny 740e.

Video

Diskusia