ikona

Novinky Celkom nový Ford Kuga: Tri hybridné voľby

Foto: Ford

3.4. 13:12 Tretia generácia populárneho SUV plní dôležitú rolu v elektrifikácii značky, popri nej debutovali dva ďalšie plug-in hybridy.

V segmente kompaktných SUV patrí k úspešným produktom Ford Kuga, ktorý americkí zákazníci poznajú pod označením Escape. Do predaja prišiel v roku 2008. Po štyroch rokoch dostal druhú generáciu, na číslo tri sa ale čakalo podstatne dlhšie. Automobilka nedávno ohlásila jeho premiéru na utorok 2. apríla. Svoj sľub splnila a tretie vydanie vozidla v Amsterdame ukázala svetu.

Kuga tretej generácie má proporcie podobné hatchbackom
Kuga tretej generácie má proporcie podobné hatchbackom
Zdroj: Ford

Spot avizujúci premiéru prezradil dizajnovú inšpiráciu typom Focus. Odhalenie to potvrdilo, Kuga má obdobné rysy svetiel, masky chladiča i nárazníkov. Povedomé tvary sú však upratané do odlišnej formy. V predstavenej verzii má karoséria dynamický nádych, ide totiž o model ST Line disponujúci niektorými špecifikami. Spadajú medzi ne použité ráfiky i červené brzdové strmene.

Viac milimetrov i dostupného vybavenia

Okrem športovo štylizovanej verzie budú v ponuke v ponuke aj ďalšie, v tlačovej správe sa spomínajú vyhotovenia Titanium a Vignale. Očakávať pri nich môžeme odlišný tvar bodykitu a rovnako dizajn diskov kolies či výplň masky chladiča. Samotnú karosériu nespája sa predchodcom nič, má odlišné tvary a proporcie blízke hatchbackom. Medzigeneračne sa pritom nafúkla.

Oproti predchodcovi je nové SUV dlhšie, širšie a tiež nižšie
Oproti predchodcovi je nové SUV dlhšie, širšie a tiež nižšie
Zdroj: Ford

Celkom nový automobil disponuje o 20 mm väčším rázvorom, celková dĺžka rástla o 89 mm. Karosérie ja okrem toho o 44 milimetrov širšia. Výrobca napriek posunutým rozmerom a torznej tuhosti vyššej o 10% hovorí, že medzigeneračne došlo k zníženiu hmotnosti o 90 kilogramov. Svoj podiel má na tom nová globálna architektúra Ford C2 plánovaná pre viacero ďalších áut.

Vďaka upraveným rozmerom ponúkne Kuga viac miesta pre ramená, ale rástol tiež priestor pre hlavy. Vzadu malo v tomto smere pribudnúť 35 milimetrov. A to aj napriek tomu, že strecha je o 20 čísel nižšie než doposiaľ. Objem batožinového priestoru nepoznáme. Americká značka prezradila akurát to, že posúvateľné zadné sedadlá umožňujú meniť kapacitu o 67 litrov. V prípade ich ukotvenia v zadnej pozícii majú pasažieri na nich k dispozícii až 1 035 mm na nohy.

V tlačovej správe hovorí Ford o kvalitnejších materiáloch i lepšom vybavení, kým z hľadiska interiérového dizajnu nie je SUV nijak prelomové. Využíva viaceré známe komponenty. Asi najzaujímavejším prvkom je volič samočinnej prevodovky, páku nahradil kruhový ovládač.

Medzi interiérové novinky patrí digitálny prístrojový panel
Medzi interiérové novinky patrí digitálny prístrojový panel
Zdroj: Ford

Na palubnej doske tróni displej infotainmentu Sync 3 s uhlopriečkou osem palcov. Ďalšia obrazovka môže tvoriť prístrojový panel, v tomto prípade hovoríme o 12,3-palcovom rozmere. Medzi opciami sa nachádza aj head-up displej, ozvučenie B&O, bezdrôtové nabíjanie smartfónu či armáda vylepšených asistentov. Ide napríklad o adaptívny tempomat, udržiavanie v strede jazdného pruhu, monitorovanie mŕtveho uhla či systém prevencie nehôd na križovatkách.

Dovedna v ponuke so siedmimi motormi

Kuga plní dôležitú rolu v oblasti elektrifikácie značky, ktorá časom zasiahne Fiestu i Focus. Tri hybridné voľby ponúkané kompaktným SUV dopĺňa kvarteto konvenčných pohonov. Základ portfólia vytvorí benzínový motor 1.5 EcoBoost dosahujúci výkon 88 kW (120 k), okrem toho bude dostupný aj v naladení na 110 kW (150 k). Rovnako objemný turbodiesel ponúkne taktiež maximum na úrovni 120 koní. Okrem neho sa pod kapotou objaví vznetový dvojliter, ten má mať 140 kW (190 k).

Naftu má tankovať aj mikrohybridný model EcoBlue Hybrid, ktorý spojí dvojlitrový agregát produkujúci najviac 150 konských síl so 48-voltovým elektrickým okruhom. Ford preň uvádza očakávanú priemernú spotrebu 5 litrov na 100 km a emisie CO2 na úrovni 132 g/km. O niečo menej úsporný bude benzínový variant Kuga Hybrid spájajúci 2,5-litrový atmosférický štvorvalec pracujúci v Atkinsonovom cykle a elektromotor integrovaný do prevodovky. V tomto prípade hovorí výrobca o normovaných hodnotách 5,6 l/100 km a 130 g/km.

Paleta pohonných jednotiek bude pri tomto aute veľmi pestrá
Paleta pohonných jednotiek bude pri tomto aute veľmi pestrá
Zdroj: Ford

Ďalším členom cenníka bude plug-in hybrid. Využije viacero rovnakých komponentov ako jeho brat, vrátane spaľovacieho agregátu s objemom 2,5 litra. Ten spolu s elektromotorom vyvinie 165 kW (225 k), pričom na jedno nabitie má SUV prejsť vyše 50 km. Energia je uskladnená v akumulátore s kapacitou 14,4 kWh. Jeho nabitie bežnou zásuvkou má trvať asi 4 hodiny, kombinovaná spotreba má v tomto prípade dosiahnuť 1,2 l/100 km. Emisie oxidu uhličitého charakterizuje údaj 29 g/km.

Ďalšie plug-in hybridy pre európsky trh

Ford na svojom včerajšom podujatí neprezentoval iba nástupcu typu Kuga, ale aj ďalšie dva modely. Svoju európsku premiéru si odbil jeho väčší brat Explorer. V druhej polovici roka sa má najpredávanejšie americké SUV začať predávať, dostupné bude vo verzii plug-in hybrid. Na výber budú len dobre vybavené verzie ST-Line a Platinum. Je pravdepodobné, že sa to odrazí aj na cene.

Explorer má byť v Európe dostupný s jedinou verziou techniky
Explorer má byť v Európe dostupný s jedinou verziou techniky
Zdroj: Ford

Explorer prešiel nedávno premenou, v Detroite debutovala jeho šiesta generácia. Okrem dizajnových a interiérových zmien priniesla aj návrat k pohonu zadnej nápravy. Model určený pre Európu bude mať systém 4x4, pričom pod kapotou sa objaví výhradne trojlitrový vidlicový šesťvalec z rodiny EcoBoost doplnený elektromotorom a desaťstupňovou automatickou prevodovkou.

Hybridný pohon ponúkne maximálny výkon 331 kW (450 k) a krútiaci moment 840 Nm, pričom čisto elektrický dojazd má presiahnuť 40 kilometrov. Kapacitu batérie ani predpokladanú dobu jej nabíjania automobilka nespresnila. No spomína sedem jazdných režimov a tiež štandard obsahujúci adaptívny tempomat, aktívny asistent udržania v jazdnom pruhu či rozoznávanie značiek.

Zmiešaný pohonný systém prichádza aj do úžitkového segmentu
Zmiešaný pohonný systém prichádza aj do úžitkového segmentu
Zdroj: Ford

Modrý ovál prináša zmiešanú techniku aj medzi dodávky, s touto technikou debutoval model Tourneo Custom. Ten disponuje prepĺňaným trojvalcom 1.0 EcoBoost. Spaľovací agregát však kolesá vozidla nepoháňa, ale slúži na dobíjanie batérie s kapacitou 13,6 kWh. Pohon zabezpečuje vpredu uložený elektromotor. Jeho výkon nepoznáme, no asi nepôjde o veľmi silnú jednotku.

Podľa automobilky vystačí akumulátor na prejdenie najviac 50 kilometrov, pri využití benzínového motora je dojazd desaťnásobný. Ford pritom hovorí kombinovanej spotrebe 3,3 l/100 km. Vozidlo možno z bežnej zásuvky nabiť za 5,5 hodiny, pri využití silnejšieho pripojenia stačia 3. Energia sa dopĺňa cez konektor pod ľavým predným svetlom. Plug-in hybrid inak navonok nič zásadné neprezrádza a technika neovplyvnila ani interiér. Batéria je uložená pod podlahou. Špecifické sú akurát prístroje, pričom k dispozícii sú štyri jazdné režimy. Predaj sa začne koncom roka.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia