Američania zatiaľ nespresnili, kedy plánujú sedan uviesť na trh.

Novinky Cadillac CT4 prichádza v klasických verziách: Na výber budú dva prepĺňané štvorvalce

Foto: Cadillac

18.9. 11:07 Oproti svojmu predchodcovi je typ CT4 dlhší, inak sa proporcie veľmi nemenili. Štandard má slušné vybavenie a benzínový dvojliter poháňajúci zadné kolesá.

Výkonné odrody automobilov spravidla spoznávame o niekoľko mesiacov alebo rokov neskôr než východiskové modely. No nie je to pravidlo, niekedy debutujú súčasne a sem-tam sa objavia aj pred štandardným vyhotovením. Takúto stratégiu zvolil nedávno napríklad Cadillac. Po boku športovo ladeného sedanu CT5-V predstavil aj rovnako koncipovaného menšieho brata označeného číslom štyri, ktorého sme dovtedy nepoznali.

Štvordverový typ CT4 teraz prichádza aj v klasických verziách. V portfóliu zastupuje pozíciu, ktorú mal predtým typ ATS. Oproti nemu je však o poznanie dlhší. Američan meria v tomto smere 4 756 mm, čo je o nejakých 11 centimetrov viac než predchodca. Inak sa proporcie veľmi nemenili. Karoséria dosahuje šírku 1 815 milimetrov a na výšku má 1 423 mm. Rázvor osí náprav charakterizuje hodnota 2 775 mm. Napriek markantnému nárastu celkovej dĺžky sa interiér nezväčšil, vzadu dokonca nejaké milimetre ubudli.

Cadillac nahrádza novinkou CT4 medzeru po menšom type ATS.
Cadillac nahrádza novinkou CT4 medzeru po menšom type ATS.
Zdroj: Cadillac

Okrem vrcholného vyhotovenia CT4-V bude tento Cadillac dostupný v troch verziách, ktoré nesú prívlastok Luxury, Premium Luxury a Sport. Posledný menovaný sa od Véčka odlišuje takmer len označením a dvojicou nedelených výfukových koncoviek. Zhodný je dizajn kolies i štýl predného nárazníka, akurát priečky v ňom sú pochrómované namiesto čiernej. Rovnaký detail sa týka lemu masky chladiča.

Gril má v prípade luxusne ladených variantov lesklú trojrozmernú výplň, lesklý kov je okrem toho aj na kľučkách. Odlišná je spodná časť bodykitu i dizajn diskov kolies. Rozdiely sa týkajú aj interiéru a vybavenia, ktoré už štandardne obsahuje napríklad dvojzónovú klimatizáciu, bezkľúčový systém, 8-palcový infotainment, parkovaciu kameru či ozvučenie s aktívnym potlačením hluku. Čalúnenie koženkou nahrádza vo vyššej úrovni Premium Luxury pravá koža, okrem toho pribúdajú ďalšie prvky vybavenia. Sport sa okrem materiálov vyznačuje špecifickými sedadlami a volantom.

Interiér verzie Premium Luxuryby mali charakterizovať špičkové materiály.
Interiér verzie Premium Luxuryby mali charakterizovať špičkové materiály.
Zdroj: Cadillac

V budúcom roku má do ponuky vybavenia pribudnúť asistent Super Cruise, ktorá umožní severoamerickým vodičom jazdiť po veľkej časti tamojšej diaľničnej siete bez rúk na volante. Technológia by mala fungovať na cestách merajúcich vyše 200-tisíc míľ(zhruba 322-tisíc kilometrov). Využije pritom spojenie dát z kamier, radarov, GPS i systému LiDAR, Cadillac ale spomína aj pokročilý systém sledovania pozornosti vodiča. Nemalo by teda ísť o level autonómnosti povoľujúci napríklad bezstarostné čítanie knihy či ťukanie do telefónu.

Pri štandardných verziách sedanu budú na výber dva prepĺňané benzínové štvorvalce s najmodernejšími  technológiami koncernu GM. Vo vrcholovej forme má byť dostupný 2,7-litrový motor Dual-Volute Turbo produkujúci výkon 230 kW (313 k) a krútiaci moment 472 Nm, čo znamená len mierny hendikep oproti modelu CT4-V vybavenému silnejším naladením rovnakej techniky. Konkrétne ide o 12 kW (16 k) a 43 Nm.

Američania zatiaľ nespresnili, kedy plánujú sedan uviesť na trh.
Američania zatiaľ nespresnili, kedy plánujú sedan uviesť na trh.
Zdroj: Cadillac

Väčšia pohonná jednotka je trochu netradične vyhradená úrovni Premium Luxury, kým pri vybavení Sport si ju zvoliť nemôžete. Rovnako ako základ Luxury si tak musí vystačiť s dvojlitrom Twin-Scroll Turbo produkujúcim parametre 177 kW (241 k) a 350 Nm. Ten sa sériovo kombinuje s osemstupňovou samočinnou prevodovkou, kým objemnejší agregát dopĺňa desaťstupňový automat.

Motory štandardne roztáčajú zadné kolesá. Oba však bude možné kombinovať aj so systémom 4x4, ktorý má byť za príplatok. Adaptívny podvozok dostane iba v špičkové Véčko bez pohonu oboch náprav. Ostatné modely majú mať pasívne pruženie, ktoré ale bude využívať tlmiče ZF typu MVS (Modulare Valve System) sľubujúce výnimočný komfort a tlmenie vibrácii.

Cadillac zatiaľ nezverejnil cenník a nepoznáme ani dátum štartu predaja. Podľa automobilky začne objednávky prijímať do konca tohto roka. Sedan sa bude vyrábať vo fabrike Lansing Grand River, ktorá na túto úlohu dostala 211-miliónový investičný stimul. Viac sa máme dozvedieť pred štartom produkcie.

Video

Diskusia