ikona

Novinky Byton: Najväčší displej v aute ide do série

Foto: Byton

10.1. 8:00 Palubnej doske elektromobilu má kraľovať obrazovka, ktorá sa uhlopriečkou môže porovnávať s televízormi. V interiéri pritom nebude sama.

Počas ostatných rokov ohlásilo svoj vznik viacero čínskych automobiliek, často s výhradnou orientáciou na elektrický pohon. Jednou z nich je Byton. Táto spoločnosť predviedla na podujatí CES pred rokom koncept elektrického SUV menom M-Byte, ktorý zaujal okrem iného ohromnou obrazovkou na palubnej doske. Nakoniec nešlo o žiaden fantazírovanie.

Podľa čínskej firmy nemá extra veľká obrazovka rušiť vodiča
Podľa čínskej firmy nemá extra veľká obrazovka rušiť vodiča
Zdroj: Byton

Start-up počas aktuálneho ročníka výstavy v Las Vegas ohlásil, že dané riešenie ide do série. Pôjde o jednoznačne najväčší displej v produkčnom aute. Zakrivený panel má uhlopriečku 48 palcov a môže sa teda pokojne porovnávať s domácimi televízormi, od ktorých sa však odlišuje nápadne širokouhlou orientáciou. Na tejto ploche má elektromobil zobrazovať všetky podstatné informácie. Teda informácie o rýchlosti či zostávajúcom dojazde, ale tiež mapy navigácie či multimediálny obsah. Nebude to rušiť vodiča a odvádzať jeho pozornosť? Podľa čínskej firmy nie, k čomu má prispieť aj automatická regulácia jasu.

Ako vidieť aj na oficiálnej fotke interiéru, ohromná obrazovka dominujúca palubovke nebude v čínskom vozidle osamotená. Okrem nej bude predná časť kabíny obsahovať dva menšie dotykové displeje. Pevný stred volantu zahŕňa 7-palcový panel, na centrálnom tuneli je zasa plocha s priemerom 8 prštekov. Bruškami prstov má posádka ovládať väčšinu palubných prvkov. Akoby to nebolo dosť, Byton ponúkne aj dve ďalšie obrazovky určené pre vzadu sediacich pasažierov.

Vo fabrike značky Byton prebiehajú prípravy na štart výroby
Vo fabrike značky Byton prebiehajú prípravy na štart výroby
Zdroj: Byton

Najzaujímavejšie časti interiéru elektrického SUV sú teda zachované, no finálna verzia sa od štúdie odlišuje centrálnou časťou palubnej dosky či výduchmi ventilácie. Detailných rozdielov je viacero. Zmeny nepochybne zasiahnu aj exteriérový dizajn, na kompletné odhalenie modelu M-Byte si však musíme počkať do polovice roka. Pred jeho koncom sa vraj začne v Nanjingu produkcia.

Čínsky elektromobil má byť podľa dostupných informácií montovaný v dvoch verziách. Základ bude mať poháňané zadné kolesá a akumulátor s kapacitou 71 kWh, ktorý umožní prejsť na jedno nabitie asi 400 kilometrov. O stupeň vyššie sa postaví model s pohonom oboch náprav. Ten má elektrinu nosiť v batérii schopnej pojať 95 kWh, vďaka čomu by mal dojazd dosiahnuť asi 520 km. Spustenie predaja je naplánované na druhý štvrťrok.

Zdroj: Marek Pokrývka
Diskusia  ()

Video

Diskusia