Pred niekoľkými dňami prekvapilo Bugatti avízom nového modelu, z ktorého sa následne vďaka uniknutým fotkám vykľul výrazne tvarovaný okruhový špeciál. Automobilka o ňom prezradila akurát bližšie nešpecifikované číslo 0,67. Za ním sme videli bezprecedentný pomer koní a kilogramov, čo sa nakoniec potvrdilo. Francúzska značka spadajúca pod koncern VW teda znovu posúva latku.

Extrémne kupé dostalo označenie Bolide demonštrujúce jeho rýchlosť. Tá z neho priam sála, jeho ohromne nízka (995 mm) a široká karoséria (1 990 mm) je totiž vybavená množstvom aerodynamických prvkov. Okrem masívnych spojlerov v spodnej časti obsahuje centrálnu plutvu za kabínou. Vpredu nadväzuje na aktívny strešný vstup vzduchu, na opačnej strane s ňou susedí veľké krídlo. Chýbať nesmie mohutný difúzor.

Zadná časť vozidla s 2,75-metrovým rázvorom vyniká čiastočne odhalenými pneumatikami so šírkou až 400 mm a centrálne umiestnenou štvoricou výfukových koncoviek, ktoré lemujú diódové linky v tvare písmena X. Predné svetlá majú rovnaký motív. Bugatti spred zaujme aj odhalenými časťami pruženia typu push-rod s horizontálne uloženými tlmičmi, kým v bočných partiách vynikajú disky kolies podriadené prúdeniu vzduchu. S tými prednými susedia žiabre na blatníkoch. Obsahujú kamery, ktoré nahrádzajú spätné zrkadlá.

Interiér kupé naznačuje, že ide o rýdzo okruhové náradie.
Interiér kupé naznačuje, že ide o rýdzo okruhové náradie.
Zdroj: Bugatti

Charakteristickú modrú farbu karosérie dopĺňajú plochy priznávajúce štruktúru uhlíkových vlákien. Okrem nich došlo pri konštrukcii aj na titánové zliatiny, pričom viaceré komponenty pochádzajú z 3D tlačiarne. Dôraz na nízku hmotnosť cítiť aj z interiéru kupé. Ten obsahuje len to najnutnejšie, okrem škrupinových sedadiel so šesťbodovými pásmi je v ňom zoseknutý multifunkčný volant, digitálny prístrojový panel a centrálna konzola s hrśtkou ovládačov. Kokpit už na prvý pohľad dýcha motoršportom.

Aj vďaka minimalistickej kabíne váži Bolide len 1 240 kilogramov. To je naozaj úžasná hodnota, keďže východiskový model Chiron oblizuje hranicu dvoch ton. Novinka ho výrazne prekonáva aj parametrami motora. Ako sa šuškalo, osemlitrový agregát W16 so štvoricou turbodúchadiel dostal doposiaľ najsilnejšie naladenie. Vďaka početným úpravám produkuje maximálny výkon 1 360 kW (1 850 k) a krútiaci moment 1 850 Nm. Posilneniu bola prispôsobená sedemstupňová dvojspojková prevodovka, ako aj pohon všetkých kolies.

Bolide váži vďaka extrémne ľahkej konštrukcii iba 1 240 kg.
Bolide váži vďaka extrémne ľahkej konštrukcii iba 1 240 kg.
Zdroj: Bugatti

Čo znamená pomer 0,67 kilogramu na konskú silu v praxi? Francúzi zatiaľ zverejnili len čísla vychádzajúce zo svojich simulácií, podľa ktorých má klasické zrýchlenie 0-100 km/h trvať špeciálu len 2,17 sekundy. Na dvojnásobok by malo stačiť 4,36 s. Métu 300 km/h vraj Bugatti Bolide zvládne za 7,37 s a na 400 km/h sa dostane za 12,08 sekundy. Tým sa však stále úžasné dynamické hodnoty nekončia.

Podľa výpočtov francúzskej značky má šestnásťvalcový extrém za 20 sekúnd zrýchliť z 0 na 500 km/h, presnejšie ide o 20,16 s. Maximálnu rýchlosť presahujúci magickú päťstovku sme sa nedozvedeli. Automobilka však prezradila, že severnú slučku Nürburgringu by kupé malo prejsť v čase 5:23,1. Na jedno kolo trate Circuit de la Sarthe známej z Le Mans mu majú stačiť 3 minút, 7 sekúnd a jedna desatina.

Predbežné dynamické údaje Bugatti sú naozaj ohromné.
Predbežné dynamické údaje Bugatti sú naozaj ohromné.
Zdroj: Bugatti

Bolide napriek týmto parametrom asi nebude siahať na rýchlostné rekordy, nakoľko ide o rýdzo okruhovú záležitosť postavenú podľa bezpečnostných špecifikácii FIA. Navyše to ani nie je sériový produkt. Bugatti zatiaľ hovorí o experimentálnej štúdii, otvorene však skloňuje možnosť výroby. V prípade jej schválenia treba rátať s malou hŕstkou kusov a miliónovou cenovkou.