Bugatti Chiron Sport

Novinky Bugatti Chiron Sport: Na rekord neútočí

Foto: Filip Kadlečík

7.3. 2018 10:49 Nová verzia kupé má šestnásťvalec so zachovaným výkonom, ale tiež upravený podvozok, riadenie a mierne nižšiu hmotnosť.

O jednu z posledných upútaviek zverejnených pred začiatkom ženevského autosalóna sa postaralo Bugatti. Načrtlo ďalší variant typu Chiron, ktorý si však podľa detailného záberu mal ponechať svoj výkon. Teóriu o podstatne rýchlejšom vyhotovení Super Sport to výrazne naštrbilo. Definitívne ju pochovala premiéra, francúzska značka odhalila čosi iné.

Bugatti predviedlo na ženevskom autosalóne model Chiron Sport
Bugatti predviedlo na ženevskom autosalóne model Chiron Sport
Zdroj: Filip Kadlečík

Pýcha koncernu VW predstavila novú verziu bez slovíčka Super, teda iba s prívlastkom Sport. Od tej štandardnej sa popri označeniach odlišuje navonok niekoľkými drobnosťami. Okrem hŕstky farebných špecifík má vzadu štvoricu okrúhlych koncoviek namiesto páru lichobežníkov a stojí na ľahších diskoch kolies s odlišným dizajnom. Vozidlo navyše dostalo zopár ďalších dielcov z karbónu (napr. rameno stierača). Výsledkom diéty je úspora 18 kilogramov, čo nie je ktovieako veľa.

Popri kozmetickej odtučňovacej kúre absolvovalo Bugatti aj ďalšie zásahy. Disponuje upraveným riadením a tuhšie nastaveným podvozkom, konštruktéri sa pozreli aj na diferenciál zadnej nápravy či systém rozdeľovania krútiaceho momentu. Znie to ako málo? Možno áno, podľa automobilky to však stačilo na skrátenie času potrebného na zdolanie testovacieho okruhu Nardo o päť sekúnd.

Zozadu možno novú verziu spoznať podľa výfukových koncoviek
Zozadu možno novú verziu spoznať podľa výfukových koncoviek
Zdroj: Bugatti

Ako už naznačila upútavka, výkon štyrikrát prepĺňaného šestnásťvalca s objemom osem litrov zostal zachovaný. Stále teda vrcholí na úrovni 1 103 kW (1 500 k). Bez zmien sú tiež základné dynamické parametre, vrátane limitovanej najvyššej rýchlosti. Chiron Sport teda na rekord neútočí. Je pravdepodobné, že túto úlohu si vezme na plecia až silnejší model Super Sport.

V predstavenej forme si kupé oblieklo červený lak Italian Red doplnený uhlíkovými vláknami, túto kombináciu vyznáva aj kožou potiahnutý interiér. Automobil má byť vybavený všetkými dostupnými opciami. Reflektuje to jeho predajná cena, ktorá dosahuje 2,98 milióna eur. Podľa francúzskeho výrobcu tak pravdepodobne ide o najdrahší exponát vystavený na tohtoročnej Ženeve. Štandardná suma bez príplakov by mala dosahovať "iba" 2,65 milióna.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia