Bentley pred pár dňami odhalilo svoje luxusné SUV Bentayga aj vo verzii s predĺženým rázvorom. Toto auto váži "na prázdno" 2,5 tony a s prihliadnutím na maximálnu nosnosť sa hmotnosť môže zvýšiť až na 3 250 kilogramov. A to je hodnota, ktorá sa blíži k limitu stanovenému Európskou Úniou pre vodičský preukaz kategórie B.

Bentley Bentayga.
Zdroj: Bentley

Aj náš zákon v tom má jasno, toto je znenie vyhlášky: Do skupiny motorových vozidiel B patria motorové vozidlá okrem vozidiel skupiny AM, A1, A2, A a T, ktorých najväčšia prípustná celková hmotnosť nepresahuje 3 500 kg a ktoré sú konštruované a určené na prepravu najviac ôsmich osôb okrem vodiča; k motorovému vozidlu tejto skupiny smie byť pripojené prípojné vozidlo s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou nepresahujúcou 750 kg.

Aby sme ale zodpovedali otázku položenú v úvode tohto článku, istí výrobcovia nepredpokladajú, že sa objavia ešte ťažšie autá. BMW napríklad nedávno upozornilo, že ťažšie autá ako je X7 a i7 už vyrábať nebudú. Aby ste boli v obraze, nová i7 má základnú hmotnosť 2 640 kilogramov. Túto informáciu dal do éteru Christoph Fagschlunger, projektový manažér radu 7. Obe BMW majú tiež maximálnu povolenú hmotnosť nad tri tony.

BMW X7.
Zdroj: BMW Group

V blízkosti zákonom povolenej hranice 3 500 kilogramov by sa mohli objaviť najmä vozidlá s novými elektrickými pohonmi, ktoré sú kvôli batériám zvyčajne oveľa ťažšie. A to aj napriek skutočnosti, že majú menej zložitý a menší elektromotor. Zástupca spoločnosti Volkswagen Group ale priznal, že koncern využíva svoje lobistické nástroje v Európskej komisii na vyjednanie vyšších hmotnostných limitov pre vodičov na celom kontinente. So súčasnými technológiami totiž podľa inžinierov stojacimi za Bentley Bentayga celková hmotnosť narazí na európsky strop. Nuž, nám nezostáva nič iné, ako si počkať na to, či z týchto jednaní budú aj nejaké reálne výsledky.