Mercedes-AMG G63

Novinky Nová trieda G už stihla cvičiť v posilňovni

Foto: Mercedes-AMG

14.2. 2018 13:17 Osemvalec modelu G63 dosahuje najvyšší výkon 430 kW (585 k), napriek nemalej hmotnosti zhltne toto Géčko stovku za 4,5 sekundy.

Medzi najväčšie lákadlá tohtoročného autosalóna v Detroite patrila trieda G, ktorá po dlhých desaťročiach prešla kompletnou premenou. Nástupca terénnej legendy debutoval vo verzii G500. No vopred bolo jasné, že paleta motorov sa časom rozšíri. Ďalší člen portfólia na seba nenechal dlho čakať. Pred ženevským autosalónom prišiel na svet model G63, ktorý nesie podpis Mercedes-AMG.

Mesiac po debute druhej generácie prichádza verzia G63
Mesiac po debute druhej generácie prichádza verzia G63
Zdroj: Mercedes-AMG

Druhá generácia off-roadu síce debutovala len pred mesiacom, no už stihla cvičiť v posilňovni. Výsledkom tréningu sú poriadne bicepsy, štvorlitrový benzínový osemvalec s dvomi turbodúchadlami totiž dosahuje najvyšší výkon až 430 kW (585 k) a krútiaci moment 850 Nm. Mamutiu porciu sily prenáša na všetky kolesá špeciálne upravený deväťstupňový automat. Zmenami prešiel aj pohon oboch náprav, ktorý šťavu štandardne delí v pomere 40:60 v prospech zadnej osi.

Prepracovaný agregát V8 dáva vozidlu úctyhodnú dynamiku. Napriek nemalej hmotnosti toto Géčko zhltne stovku za 4,5 sekundy a obmedzovač ho zabrzdí pri rýchlosti 220 km/h. Na želanie možno limit posunúť na cifru 240. Tieto cifry zatieňujú predchodcu, ešte väčší rozdiel by však mal byť v zákrutách. Môže za to podstatne tuhšia karoséria i nový podvozok s nezávislým zavesením vpredu.

Výkonný off-road môže stáť až na 22-palcových diskoch kolies
Výkonný off-road môže stáť až na 22-palcových diskoch kolies
Zdroj: Mercedes-AMG

V prípade modelu AMG prišlo na scénu špecifické pruženie využívajúce adaptívne tlmiče a taktiež pribudli stabilizátory. Súčasťou zmien bolo nasadenie veľkých bŕzd s perforovanými kotúčmi, ktorých úlohou je zastaviť šprintujúceho mastodonta. Zásahy neobišli ani obutie. V ponuke má byť viacero dizajnov i rozmerov kolies, v predstavenej forme disponuje Mercedes až 22-palcovými ráfikmi.

Okrem kolies možno vyhotovenie G63 identifikovať pomocou početných označení či typických oválnych výfukových koncoviek ústiacich pod prahmi na oboch stranách karosérie. Tá nezostala sériová. Pôvodnú masku chladiča nahradil gril Panamericana so štítkom AMG, športovo zameraný model okrem toho disponuje aj mohutnejšími nárazníkmi s kovovými zvislými dielcami. Tie možno nahradiť ochranným kovovým rámom ponúkaným v rámci príslušenstva.

Pre verziu AMG je špecifický volant i niekoľko palubných systémov
Pre verziu AMG je špecifický volant i niekoľko palubných systémov
Zdroj: Mercedes-AMG

Niekoľkým detailným úpravám sa nevyhol ani interiér, v ktorom sa objavil volant so sploštenou spodnou časťou a karbónové obloženie. Mercedes upravil ponuku materiálov, vybavenie či palubné systémy súvisiace s náturou výkonného off-roadu. Do kabíny verzie G63 usadnú prví zákazníci v júni, objednávať si ju môžu od 18. marca. Cenu vozidla zatiaľ automobilka nezverejnila.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia