Začiatkom minulého roka odštartoval Aston Martin ďalšiu éru svojej existencie. Jej spúšťačom bol typ DB11, ktorý priniesol prepĺňaný dvanásťvalec a komponenty Mercedes-AMG. Nedávno prevzal od nemeckej firmy aj motor V8. Luxusné vozidlo debutovalo ako kupé, pričom príchod otvorenej verzie avizovala firma na začiatok budúceho roka. No premiéru absolvovala už skôr.

Aston Martin DB11 má po kupé aj otvorený model Volante
Zdroj: Aston Martin

Jarný termín bude nakoniec platiť len pre spustenie predaja, svoje virtuálne odhalenie si kabriolet odbil popri posledných výkrikoch leta. Automobil s tradičným prívlastkom Volante dizajnovo veľmi nemal ako prekvapiť. Výrobca ho prezentuje so zaujímavým zlatým lakom a sviežim vzhľadom kolies, originálne tvary karosérie však zostali vo veľkej miere zachované. Platí to aj pre zadnú časť.

Britská fabrika sa rozhodla ponechať klesajúci profil veka batožinového priestoru, ktorý teraz elegantne nadväzuje na kryt skladacej strechy. Celok pôsobí veľmi prirodzene. Natiahnutý zvršok taktiež nevyzerá nejako násilne, tvorcom otvorenej verzie sa podarilo dať jej pekný tvar.

Špeciálne zaizolovaná textilná strecha pozostáva z ôsmich vrstiev. Jej stiahnutie trvá štrnásť sekúnd. V prípade opačného procesu treba čakať o dve sekundy dlhšie, pričom manipulácia je možná do rýchlosti 50 km/h. Jej spúšťačom je prídavné tlačidlo na centrálnom tuneli. V interiéri s konfiguráciou 2+2 je inak všetko po starom, ponechal si honosné spracovanie i viacero ovládačov neskrývajúcich nemecký pôvod. Kufor je o pätinu väčší než pri predchodcovi s označením DB9 Volante.

Osemvalcový kabriolet bude v Nemecku stáť 199-tisíc eur
Zdroj: Aston Martin

Do východiskového kupé síce momentálne Aston Martin montuje dva rôzne motory, no kabriolet má byť zatiaľ dostupný len s menším z nich. Ide o štvorlitrový dvakrát prepĺňaný osemvalec nesúci podpis AMG. Pod kapotou anglického GT dosahuje najvyšší výkon 375 kW (510 k) a krútiaci moment 675 Nm, tieto parametre štandardne spracúva osemstupňová automatická prevodovka. Poháňané sú výhradne zadné kolesá.

Dynamické parametre modelu Volante aktuálne nepoznáme. Pravdepodobne budú o niečo horšie než pri uzatvorenom type DB11, ktorý zrýchli na stovku za štyri sekundy a dosiahne najviac 301 km/h. No zásadné zhoršenie čakať netreba. Môže za to tuhšia hliníková platforma, ktorá pri konverzii na otvorenú karosériu nepotrebovala toľko výstuží. Samozrejme, viditeľný cenový rozdiel zostal. Kým kupé možno v Nemecku kúpiť za 184-tisíc eur, kabriolet bude stáť rovných 199-tisíc.

Zdroj: Marek Pokrývka