Range Rover SVR

Novinky Range Rover SVR je najrýchlejší v histórii

Foto: Range Rover

12.8. 2014 9:00 Britský Land Rover oficiálne odhalil najvýkonnejší model svojho portfólia. Range Rover Sport SVR prichádza s agresívnejším vzhľadom a 550-koňovým stádom pod kapotou.

Pri našej návšteve v britskom Goodwoode sa predviedol aj najsilnejší Range Rover. Veľké SUV so štítkom SVR vzniklo pod vedením divízie Special Vehicle Operations. Teraz sa odhaľuje v plnej kráse a so všetkými detailmi. Rovnako ako Jaguar, aj Land Rover už začína dýchať na krk nemeckým protivníkom. Tentoraz majú dôvod na obavy Mercedes ML63 AMG a BMW X5M. 

Range Rover Sport SVR sa ukázal vo vkusnom modrom
Range Rover Sport SVR sa ukázal vo vkusnom modrom
Zdroj: Range Rover

Výzor Range Roveru Sport SVR sa dal odhadnúť už pri jeho predpremiére v Goodwoode, kde sa predviedol s britskou vlajkou na karosérii. Teraz sa odhaľuje so slušivým modrým lakom. Športové SUV dostalo nový bodykit s agresívnejšími tvarmi a novú prednú masku. V zadnom nárazníku vidno difúzor, ktorý lemujú štyri koncovky výfuku s aktívnymi klapkami. Range Rover obúva 21-palcové kolesá, za príplatok budú k dispozícii aj dvadsaťdvojky.

V interiéri je to viac menej stará známa pesnička. Obvyklé tvary sú doplnené koženými športovými sedadlami vpredu aj vzadu. Čalúnenie palubnej dosky a výplní dverí je taktiež z kože, doplnené je hliníkovými obkladmi. Na želanie je možné hliník nahradiť karbónom.

Range Rover SVR
Range Rover SVR
Zdroj: Range Rover
Range Rover SVR
Range Rover SVR
Zdroj: Range Rover
 
Klasické sedadlá boli nahradené športovejšími kúskami zaodetými v koži

Pod kapotou najsilnejšieho Range Roveru sa nachádza kompresorom dopovaný osemvalec s objemom päť litrov. Ten poznáme napríklad z Jaguaru F-Type R Coupe a dosahuje výkon 405 kW (550 k) a krútiaci moment 680 Nm. Britské SUV vďaka tomuto agregátu vyrazí na 96 km/h (60 míľ/hod.) už za 4,5 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 260 km/h.

Range Rover SVR je vôbec najsilnejším automobilom
Range Rover SVR je vôbec najsilnejším automobilom
Zdroj: Range Rover

Výkon prenáša na všetky štyri kolesá 8-stupňový automat, ktorý v prípade verzie SVR radí stupne o 50 percent rýchlejšie. Zmenami prešiel aj aktívny zadný diferenciál, dokáže sa uzamknúť rýchlejšie a vie poslať väčšinu krútiaceho momentu na koleso s najväčšou trakciou. Vyladená bola tiež trakčná kontrola a stabilizačný systém.

BANNER300

Náklony karosérie pri rýchlej jazde obmedzuje systém Active-Roll Control. V rámci neho boli klasické stabilizátory nahradené hydraulickými pumpami na každej náprave. Vzduchový podvozok sa však dočkal vylepšení aj v podobe tlmičov s tuhšou charakteristikou. Nové sú aj brzdy značky Brembo. Range Rover Sport SVR by sa nemal stratiť ani v teréne. Stále využíva systém Terrain Response 2, elektronicky riadenú multilamelovú spojku a dvojrýchlostnú redukčnú prevodovku. Za hlavné pôsobisko verzie SVR sa však dá považovať prevažne asfaltový povrch.

Range Rover SVR
Range Rover SVR
Zdroj: Range Rover
Range Rover SVR
Range Rover SVR
Zdroj: Range Rover
Športový Range Rover sa cíti lepšie na asfalte, ale nezľakne sa ani terénu

Športový Range Rover si už stihol okúsiť aj severnú slučku Nürburgringu, kde sa s časom 8 minút a 14 sekúnd stal najrýchlejším SUV. Rekordér sa v plnej kráse ukáže naživo už onedlho. Stane sa tak na podujatí Concours d´Elegance v kalifornskom Pebble Beach. A cena? Za Range Rover SVR bez príplatkových prvkov si Briti vypýtajú 93 450 libier (118,2-tisíc eur).

Facebook like button

Video

Diskusia