Porsche Cayenne

Novinky Porsche Cayenne: Viac 911-ky v génoch

Foto: Porsche

30.8. 2017 12:55 Športovejší charakter SUV sa konštruktéri snažili dosiahnuť diétou či kompletne modifikovaným podvozkom. Duo modelov sa už začína predávať.

Koncom minulého týždňa internet vyplavil početnú sadu kvalitných fotografií, na ktorých bol kompletne odhalený Cayenne tretej generácie. Uniknuté oficiálne zábery o ňom prezradili pomerne dosť. Technické detaily však neuvádzali, dozvedeli sme sa ich až počas živého odhalenia. To sa odohralo včera vo večerných hodinách na domácej pôde automobilky.

Porsche Cayenne sa bude naďalej vyrábať v bratislavskom závode
Porsche Cayenne sa bude naďalej vyrábať v bratislavskom závode
Zdroj: Porsche

Popri debute vydalo Porsche niekoľko ďalších obrázkov populárneho SUV. Zachytávajú ho v čiernej farbe a najmä silnejšej verzii S, ktorú možno okrem označenia spoznať aj podľa odlišných diskov kolies a štyroch okrúhlych koncoviek výfuku namiesto dvoch lichobežníkových. Inak je všetko po starom. Evolučnému dizajnu vozidla nemá význam sa opätovne venovať, podrobnejšie sme ho rozobrali pred niekoľkými dňami. Zahŕňalo to aj výrazne prepracovaný interiér. 

Ako sme už mohli vidieť, Cayenne zvnútra v mnohom pripomína liftback Panamera. Okrem architektúry ovládania je spoločným prvkom luxusného interiéru tiež obrovský centrálny displej. Obrazovka má uhlopriečku 12,3 palca a dve ďalšie sedempalcové tvoria väčšiu časť prístrojového panela. Z jeho piatich „budíkov“ je klasický iba otáčkomer. Vybavenie môže byť opäť širšie, nechýba v ňom prémiový audiosystém Burmester, asistent pre jazdu v zápchach či nočné videnie. Veľký batožinový priestor narástol až na 770 litrov. Komu by to nestačilo, môže sklopiť zadné sedadlá a k dispozícii má potom 1 710 l.

Luxusný interiér nového SUV v mnohom pripomína liftback Panamera
Luxusný interiér nového SUV v mnohom pripomína liftback Panamera
Zdroj: Porsche

Napriek mnohým spoločným prvkom s typom Panamera spomenulo Porsche pri premiére aj svoj najslávnejší produkt. Uvádza totiž, že SUV má v génoch viac 911-ky než kedykoľvek predtým. Športovejší charakter sa konštruktéri snažili okrem kompletne modifikovaného podvozka dosiahnuť aj znížením hmotnosti. Diéta dosiahla najviac 65 kilogramov, štandard preto teraz váži 1 985 kg.

V základnej forme má Cayenne podľa očakávania trojlitrový prepĺňaný šesťvalec známy z liftbacku. Je však trochu silnejší, namiesto maximálneho výkonu 243 kW (330 k) má špičku na hodnote 250 kW (340 k). Krútiaci moment 450 Nm zostal zachovaný. Porsche v tejto verzii dosiahne najvyššie tempo 245 km/h, pričom na stovku zrýchli za 6,2 sekundy. S balíkom Sport Chrono je to o tri desatiny menej.

Cayenne S s balíkom Sport Chrono zrýchli na stovku za 5,9 sekundy
Cayenne S s balíkom Sport Chrono zrýchli na stovku za 5,9 sekundy
Zdroj: Porsche

Cayenne S má maximálnu rýchlosť 265 km/h a tradičnú disciplínu 0-100 km/h zvláda presne o sekundu rýchlejšie. Zdrojom jeho sily je 2,9-litrový šesťvalec s dvomi turbami dosahujúci parametre 324 kW (440 k) a 550 Nm. SUV využíva prepracovanú osemstupňovú automatickú prevodovku spolu s vylepšeným pohonom všetkých kolies, Zuffenhausen preň vyvinul aj oceľové brzdy so špeciálnym povrchom. Tie majú mať v porovnaní s klasickými kúskami vyšší účinok a zároveň dlhšiu životnosť.

V budúcnosti možno nepochybne rátať s opciou karbónovo-keramických kotúčov, ktoré budú pravdepodobne vyhradené silnejším verziám so štítkami GTS, Turbo či E-Hybrid. Tie v obchodoch uvidíme neskôr. Duo pilotných modelov sa však už začína predávať, v Nemecku od 74 828 eur. Ich výroba bude pritom naďalej prebiehať v bratislavskom závode koncernu Volkswagen.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia