Porsche Cayenne Turbo

Novinky Cayenne Turbo: Na stovku za 3,9 sekundy

Foto: AUTO BILD

14.9. 2017 16:34 Najsilnejšia verzia nemeckého SUV má vysúvateľný strešný spojler a osemvalec dosahujúci maximálny výkon 404 kW (550 k).

Na sklonku augusta Porsche oficiálne prezentovalo tretiu generáciu typu Cayenne. Pri tejto príležitosti usporiadalo vlastné podujatie a širokej verejnosti ho predviedlo v týchto dňoch na frankfurtskom autosalóne. Tamojší debut však priniesol prekvapenie. Dve pôvodne predstavené verzie totiž doplnila tretia, ktorá tvorí špičku ponuky. Nesie tradičné označenie Turbo.

Porsche predstavilo vo Frankfurte aj model Cayenne Turbo
Porsche predstavilo vo Frankfurte aj model Cayenne Turbo
Zdroj: AUTO BILD
Najsilnejšia verzia nemeckého SUV sa navonok vyznačuje použitím laku v spodnej časti karosérie pôvodne pokrytej sivými plastmi, odlišným predným nárazníkom s väčšími otvormi a tiež špecifickými tmavými LED svetlometmi. Blatníky majú rozšírené lemy, pričom ich štandardne vypĺňajú 21-palcové disky kolies. Vzadu sa objavilo obligátne označenie a tiež kvarteto výfukových koncoviek s tvarom zaoblených lichobežníkov.

Najzaujímavejšou časťou karosérie je strešný spojler. Jeho centrálna časť je totiž vysúvateľná, čím vo vysokých rýchlostiach zlepšuje prítlak. Zároveň plní funkciu vzduchovej brzdy. Porsche udáva, že pri spomaľovaní z tempa 250 km/h dokáže skrátiť brzdnú dráhu vozidla o dva metre.

Interiér neprešiel v prípade vrcholného modelu žiadnymi zásadnými úpravami. Štandardne disponuje športovo tvarovanými prednými sedadlami a niekoľkými ďalšími prvkami vybavenia, za ktoré sa pri slabších exemplároch dopláca. Chýbať nesmú emblémy Turbo na opierkach hlavy.

Centrálna časť strešného spojlera plní funkciu vzduchovej brzdy
Centrálna časť strešného spojlera plní funkciu vzduchovej brzdy
Zdroj: Porsche

Kým dvojica predtým predstavených modelov mala pod kapotou šesťvalec, Turbo siahlo podľa očakávania po motore V8. Disponuje rovnakým srdcom ako obdobne označené vyhotovenie typu Panamera. Do štvorlitrového osemvalca tlačia vzduch dva slimáky, výsledkom je výkon 404 kW (550 k) a krútiaci moment 770 Nm. Parametre posiela osemstupňový automat na obe nápravy.

V porovnaní s predchodcom je teda osemvalcový Cayenne opäť o niečo silnejší, no zároveň je vďaka modernej platforme o niekoľko desiatok kilogramov ľahší. Kombináciou týchto čísel vzniklo citeľné zlepšenie dynamických hodnôt. Zrýchlenie na stovku trvá štandardne 4,1 sekundy, no príplatkový balík Sport Chrono toto číslo ešte o dve desatiny skresáva. Dvojtonové SUV teda túto disciplínu zvládne za 3,9 sekundy. Hanbiť sa nemusí ani za maximálnu rýchlosť, tá dosahuje 286 km/h.

Zrýchlenie na stovku balík Sport Chrono skresáva o dve desatiny
Zrýchlenie na stovku balík Sport Chrono skresáva o dve desatiny
Zdroj: Porsche

Porsche disponuje adaptívnym vzduchovým podvozkom i špeciálnymi brzdami, pričom tie bežné možno na želanie nahradiť karbónovo-keramickými exemplármi. Zaujímavou opciou je riadenie zadnej nápravy zlepšujúce obratnosť vozidla. Pod ňu sa môže podpísať niekoľko ďalších systémov, no všetky sa odrazia na cene. Základná je stanovená na mastných 138 850 eur. Už teraz je pritom viac-menej jasné, že časom nasadí korunu celému portfóliu ešte drahšia a silnejšia verzia Turbo S. Všetky modely budú po novom kompletne montované v Bratislave.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia