ikona

Novinky Boxster Bergspyder: Prečo sa nevyrábal?

Foto: Porsche

6.6. 11:48 Unikátne vozidlo odkazuje na pretekársky špeciál spred polstoročia, no vychádza z bežnej verzie roadsteru. Údajne z neho mala byť sériovka.

Niektoré projekty automobiliek nikdy neuzrú svetlo sveta. Ich príbeh sa skončí na rysovacích doskách či vo forme prototypov, ktoré sa neraz následne zničia. No nájdu sa aj výnimky. Jednou z nich je Porsche Boxster Bergspyder, donedávna neznámy variant roadsteru postavený v roku 2015. Po dlhých rokoch v utajení ho teraz nemecký výrobca ukázal svetu.

Boxster Bergspyder sa inšpiroval pretekárom z roku 1968
Boxster Bergspyder sa inšpiroval pretekárom z roku 1968
Zdroj: Porsche

Ako vyplýva z času vzniku, tento unikát vychádza z predchádzajúcej generácia otvoreného auta ešte bez číselného kódu 718. Jeho základom sa stala top verzia Spyder. Od nej sa navonok výrazne odlišuje, v mnohom sa totiž inšpiroval súťažnou plackou 909 Bergspyder spred polstoročia. Toto náradie bolo postavené špeciálne pre preteky do vrchu. Jeho hlavným špecifikom bola podvýživa, profesionálny športovec s plochým dvojlitrovým osemvalcom vážil iba 384 kilogramov.

Boxster spája s veteránom nielen kombinácie bielo-zelenej karosérie s čiernymi kolesami, ale najmä absencia čelného skla , akejkoľvek strechy a sedadla spolujazdca. Osamoteného vodiča chráni pred vetrom akurát nízke zaoblené sklo pokračujúce na dverách. Za ním sa nachádza jeden veľký ochranný oblúk, kým nižšie položené aerodynamické hrče sú vyhotovené symetricky.

Veterán je oproti mladšiemu príbuznému komicky malý
Veterán je oproti mladšiemu príbuznému komicky malý
Zdroj: Porsche

Úpravy karosérie znížili celkovú hmotnosť na 1 099 kilogramov. S nimi pracuje rovnaký atmosférický šesťvalec, aký mal Cayman GT4. Oproti klasickému modelu Spyder je teda Bergspyder silnejší. Boxer dosahuje najvyšší výkon 283 kW (385 k), ktorý poháňa zadné kolesá cez šesťstupňový manuál. V preklade to znamená obrovské možnosti pre zábavu sólového pasažiera.

Jednomiestny roadster nevznikol len z pasie, Porsche údajne pôvodne rátalo so sériovou produkciou tohto modelu. Prečo sa teda nakoniec nevyrábal? Oficiálne automobilka dôvod neprezradila, no pošuškáva sa o obavách z registračných problémov. Postaviť na značky vozidlo bez klasického čelného skla a akejkoľvek strechy by totiž v niektorých krajinách mohlo byť celkom nemožné.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia