Borgward

Novinky Borgward: Dvakrát na tému SUV

Foto: Borgward

7.3. 2016 19:45 Duo prototypov má identický technický i dizajnový základ. Odlišná je však karoséria i pohon kategórie plug-in hybrid.

Počas minulého roka oficiálne ožil Borgward. Kedysi známa nemecká značka sa na mapu automobilového sveta vrátila vďaka čínskym investorom, ktorí sa rozhodli nenadviazať na historické dedičstvo. Ako prvú lastovičku modernej éry pripravili typ BX7. Ten spadá do segmentu SUV a firma chce rovnakým smerom evidentne pokračovať. Na rovnakú tému postavila aj ďalšie dve autá.

Borgward prezentoval na ženevskom autosalóne duo
Borgward prezentoval na ženevskom autosalóne duo
Zdroj: Borgward

Na ženevskom autosalóne prezentoval znovuzrodený výrobca duo BX5 a BX6 TS, pričom má ísť o predsériové prototypy. Ich technický i dizajnový základ je identický. Odlišná je však karoséria: päťka má konvenčné línie, kým šestka sa svojimi tvarmi vybrala smerom k trendovým SUV-kupé.

Hierarchia je teda rovnaká ako pri BMW X5/X6. Vozidlá s logom Borgward sú však oproti Bavorom menšie: stoja na rázvore 2 685 mm, pričom model BX5 má pôdorys 4 483 x 1 876 mm a na výšku meria 1 677 milimetrov. Jeho brat je o nejaký kúsok dlhší a nižší.

Predsériový prototypy dvojice SUV stoja
Predsériový prototypy dvojice SUV stoja
Zdroj: Borgward

Okrem tvaru karosérie nájdeme na predstavených automobiloch aj ďalšie odlišnosti, ako napríklad dizajn kolies, výplň masky chladiča či tvar nárazníkov. Vďaka nim pôsobí typ BX6 TS podstatne dynamickejšie. Jeho zameranie podčiarkuje pohon kategórie plug-in hybrid, posielajúci na všetky štyri kolesá výkon 310 kW (422 k). Borgward BX5 využíva podobný systém. Naladený je však podstatne umiernenejšie, disponuje maximom na úrovni 190 kW (258 k).

Šestka sa tvarmi karosérie vybrala smerom
Šestka sa tvarmi karosérie vybrala smerom
Zdroj: Borgward

Keďže ide len o prototypy, interiér nám zatiaľ nemecká spoločnosť neukázala. Na obrázky zobrazujúcich vnútorný priestor dvojice SUV však pravdepodobne nebudeme čakať dlho. Finálne verzie oboch vozidiel sa majú na svete objaviť v horizonte jedného roka, pričom ich primárnym cieľom bude Čína. Neskôr však údajne prídu aj na starý kontinent.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia