Bollinger B1.

Novinky Bollinger prezentuje vylepšené modely B1 a B2: Drsné off-roady majú výkon ako superšporty

Foto: Bollinger Motors

2.10. 2019 11:04 Dvojicu elektromobilov spájajú hranaté tvary, sparťanský interiér i technická platforma s dvomi elektromotormi. Batéria má kapacitu 120 kWh.

Súčasťou elektrickej budúcnosti na štyroch kolesách chcú byť okrem dlhoročných výrobcov aj mnohé začínajúce spoločnosti. Jednou z nich je americká značka Bollinger Motors, ktorá o sebe nechala po prvýkrát počuť v polovici roka 2017. Vtedy ukázala prototyp elektrického SUV menom B1. Pred necelým rokom k nemu pridala príbuzný pick-up B2, teraz ukázala evolučné verzie oboch áut.

Ambiciózny start-up prezentuje vylepšené modely s tým, že sú blízko sériových produktov. V základných rysoch sa nezmenili. Najväčším rozdielom oproti prvotnému dielu firmy je tvar bé-jednotky, ktorá má štedrejšie rozmery a päť dverí namiesto troch. Proporciami karosérie i použitej platformy je vďaka tomu bližšie k úžitkovo ladenému variantu označenému číslom dva.

Aktuálne verzie elektromobilov Bollinger majú byť blízko k sériovej výrobe.
Aktuálne verzie elektromobilov Bollinger majú byť blízko k sériovej výrobe.
Zdroj: Bollinger Motors

Obe autá zaujmú nápadne hranatým telom, ktoré nám najviac pripomína originálny Land Rover Defender. Jeho dizajn sa oproti prvotnému návrhu nijak zásadnejšie nezmenil. Upravené sú len niektoré detaily, napríklad okrúhle svetlomety sú o niečo menšie a namiesto plného panelu sú umiestnené v mriežke. Celá karoséria má byť vyrobená z hliníka.

Okrem množstva exteriérových plechov a rýdzo funkčného vzhľadu spája dvojicu vozidiel aj sparťanský interiér oprostený od akýchkoľvek zbytočností. Aj ten nezaprie retro nádych. Môžu zaň klasické analógové budíky i trojramenný volant bez airbagu, čo ale z hľadiska bezpečnosti nie je úplný ideál. V tejto forme by bola homologizácia pre bežnú premávku v niektorých krajinách asi nemožná.

Jednoduchú geometriu vyznáva okrem karosérie aj interiér vozidiel.
Jednoduchú geometriu vyznáva okrem karosérie aj interiér vozidiel.
Zdroj: Bollinger Motors

Bollinger postavil oba elektromobily na spoločnej platforme, ktorá obsahuje jeden elektromotor pre každú nápravu. Ich parametre sa časom menili. Pôvodne avizovala firma porciu 269 kW (366 k), vlani spomínala 387 kW (527 k) a teraz išla s číslami ešte vyššie. Drsné off-roady majú podľa aktuálnych údajov výkon ako superšporty. Pohon má byť schopný vyprodukovať až 458 kW (623 k), krútiaci moment vrcholí hodnotou 905 Nm.

Americké autá majú vďaka tejto porcii zvládnuť zrýchlenie z 0 na 60 míľ za hodinu (96 km/h) v priebehu 4,5 sekundy a dosiahnuť najvyššie tempo 161 km/h. Parametre batériových článkov sa nezmenili. Firma aktuálne hovorí o akumulátore s celkovou kapacitou 120 kWh, ktorý má umožniť prejsť na jedno nabitie asi 200 míľ (321 kilometrov).

Veľkou výhodou dvojice amerických vozidiel má byť vysoká užitočná hmotnosť.
Veľkou výhodou dvojice amerických vozidiel má byť vysoká užitočná hmotnosť.
Zdroj: Bollinger Motors

Dojazdom síce produkty amerického start-upu v dnešnej dobe neohúria, no sľubujú užitočnú hmotnosť až 2,4 tony a bezkonkurenčné schopnosti v teréne. K nim má čo povedať prítomnosť redukčnej prevodovky a 381-milimetrová svetlá výška. Náročným podmienkam sú prispôsobené aj nápravy, ktoré umožňujú vertikálny pohyb kolies v rozmedzí 254 mm.

Zaujímavosťou je batožinový priestor pod prednou kapotou, ktorý sa otvára v dvoch častiach. Vyklopiť pritom možno aj oba konce kabíny. K slušnej dĺžke ložnej plochy pick-upu merajúcej 1,7 metra sa tak pridáva ďalšie miesto, prevážať v ňom vďaka tomu možno aj päťmetrové dosky. Elektromobily značky Bollinger Motors by tak mohli osloviť ľudí požadujúcich maximálne úžitkové vlastnosti. Kedy môžu rátať s ich reálnym príchodom a za akú cenu? K týmto dôležitým záležitostiam sa Američania sa zatiaľ nevyjadrujú, viac informácii chcú zverejniť počas najbližších mesiacov.

Video

Diskusia