BMW X3 xDrive30e.

Novinky BMW rozširuje ponuku plug-in hybridov: Do partie sa pridáva model X3 xDrive30e

Foto: BMW

8.11. 18:42 Pod kapotou SUV je prepĺňaný benzínový štvorvalec a elektromotor integrovaný do automatickej prevodovky. Mníchov hovorí o systémovom výkone 215 kW (292 k), poháňané sú všetky štyri kolesá.

Pohon označený skratkou PHEV už dávnejšie ponúka BMW X5. Nedávno sa k nemu pridala menšia iks-jednotka, pričom s touto dvojicou si zapózoval typ X3. Jeho premiéra bola len otázkou času. Svoju ponuku plug-in hybridov teraz Mníchov oficiálne rozširuje, do partie sa pridáva model označeký ako X3 xDrive 30e. Jeho cenu ani dátum štartu na trhu nepoznáme.

SUV dostalo podobnú techniku, akú nájdeme už nejaký čas v sedane 330e. Pod kapotou teda hrá prvé husle prepĺňaný benzínový štvorvalec s objemom dva litre a maximom 135 kW (184 k). Asistuje mu elektromotor produkujúci 80 kW (109 k), ktorý je integrovaný do osemstupňovej automatickej prevodovky. Tá následne silu posiela na všetky štyri kolesá.

Na jedno nabitie by SUV malo prejsť 41 až 46 km podľa cyklu WLTP.
Na jedno nabitie by SUV malo prejsť 41 až 46 km podľa cyklu WLTP.
Zdroj: BMW

Bavori hovoria v tomto prípade o systémovom výkone 215 kW (292 k), krútiaci moment vrcholí hodnotou 420 Nm. To sú slušné čísla. BMW X3 xDrive30e vďaka nim zrýchli na 100 km/h už za 6,1 sekundy, najvyššie tempo je 210 km/h. Čisto elektricky by vozidlo malo dosiahnuť 135 km/h. Akumulátor s kapacitou 12,0 kWh ponúka dojazd 41 až 46 kilometrov, ide o hodnoty podľa cyklu WLTP.

Rovnako ako pri ostatných mníchovských autách triedy PHEV je konektor umiestnený na ľavom prednom blatníku. Nabíjanie akumulátora z bežnej zásuvky má zabrať asi 6 hodín, v prípade zapojenia na značkový wallbox by malo ísť zhruba o polovicu. Kombinovaná spotreba paliva dosahuje oficiálne 2,1 až 2,4 litra benzínu na 100 km, elektriny má BMW na rovnakej vzdialenosti minúť 16,4-17,2 kWh.

Zatiaľ nie je jasné, koľko bude nový bavorský plug-in hybrid stáť.
Zatiaľ nie je jasné, koľko bude nový bavorský plug-in hybrid stáť.
Zdroj: BMW

Batériu umiestnila automobilka pod zadné sedadlá, kým nádrž sa presťahovala pod dno batožinového priestoru. Jeho objem to okresalo na stále použiteľných 450 litrov. Nechýba možnosť sklopenia sedadiel, vtedy je k dispozícii 1 500 l. V samotnom interiéri sa zmenili len drobnosti súvisiace s pohonom. Teda grafika prístrojového panela a funkcie infotainmentu, medzi ovládačmi na centrálnom tuneli pribudlo tlačidlo eDrive veliace jazdným režimom zmiešanej techniky.

Video

Diskusia