BMW 320d.

Novinky BMW rozširuje mikrohybridnú techniku: Štandardne ju budú mať viaceré populárne modely

Foto: BMW

20.1. 13:31 Trojka príde okrem úspornejšej nafty tiež so základným benzínom. Úpravy portfólia sa dotkli aj ďalších typov, vrátane trojice luxusných SUV alebo špičkových radov 7 a 8.

Na sprísňovanie emisných noriem reagujú automobilky viacerými spôsobmi. Medzi najschodnejšie cesty patrí použitie integrovaného štartéra/generátora doplneného malou batériou a toto stále bežnejšie riešenie nie je cudzie ani automobilke BMW. Tá momentálne rozširuje mikrohybridnú techniku do viacerých ďalších vozidiel.

Relatívne jednoduchú sústavu zlepšujúcu spotrebu paliva a zloženie výfukových plynov budú mať odteraz štandardne viaceré populárne modely. Dostáva ju totiž rad 3 vo veľmi obľúbenej naftovej verzii 320d, vrátane exemplárov s pohonom všetkých štyroch kolies či karosériou kombi. A rovnako sa to týka typov X3 a X4 nesúcich štítok xDrive20d.

Okrem mikrohybridnej techniky dostala trojka aj základný benzín 318i.
Okrem mikrohybridnej techniky dostala trojka aj základný benzín 318i.
Zdroj: BMW

Bavori do týchto vozidiel nasadili komponenty používané od jesene vo väčšom súrodencovi so štítkom 520d. Vznetový dvojliter teda doplní 48-voltový okruh, ktorý dokáže dieselu pomôcť výkonom 8 kW (11 k). To uľahčuje rozbiehanie sa. Zároveň to umožňuje vypínať spaľovaciu jednotku pri spomalení pod tempo 15 km/h, pričom režim tzv. plachtenia teraz funguje až do 160 km/h.

Trojka príde okrem úspornejšej nafty tiež so základným benzínom. Pod doterajší variant 320i vybavený prepĺňaným dvojlitrom s výkonom 135 kW (184 k) sa zaradí model 318i, ktorý bude disponovať slabším naladením rovnakého motora. Dosahuje výkon 115 kW (156 k) a krútiaci moment 250 Nm. Manuálnu prevodovku tu nenájdete, aj v tomto prípade má byť štandardom osemstupňový automat.

Činnosť sústavy so 48-voltovým okruhom možno sledovať na displeji.
Činnosť sústavy so 48-voltovým okruhom možno sledovať na displeji.
Zdroj: BMW

Ani so štartovacím zážihovým srdcom nebude BMW nejaké pomalé. Sedan dokáže rozbehnúť na 100 km/h za 8,4 sekundy a ručička rýchlomera sa zastaví na hodnote 223 km/h, v prípade kombi ide o údaje 8,7 s a 220 km/h. Slovenské ceny zatiaľ nepoznáme. No určite možno hovoriť o úspore pár tisíc v porovnaní s verziou 320i, ktorá u nás štartuje na čiastke 38 750 eur.

Okrem trojky sa Mníchov venoval tiež jednotke. Benjamín bavorskej rodiny dostal dieselový variant 120d, ktorého výkon 140 kW (190 k) má taktiež spracúvať samočinná prevodovka s ôsmimi stupňami. Aspoň nateraz má byť dostupný výhradne pohon predných kolies. Stovka je vecou 7,3 sekundy a najvyššie tempo naftového modelu je 231 km/h.

Do cenníka najlacnejšieho Bavora pribúda naftový model 120d.
Do cenníka najlacnejšieho Bavora pribúda naftový model 120d.
Zdroj: BMW

Úpravy portfólia sa dotkli aj ďalších produktov BMW, vrátane trojice luxusných SUV. V prípade typov X5, X6 a X7 nemecká automobilka rozširuje ponuku materiálov , čo sa týka dekoratívnych panelov i koženého čalúnenia. V prípade špičkových radov 7 a 8 sa zasa zväčšilo štandardné vybavenie. Jeho súčasťou bude aj mäkké dovieranie dverí, ktoré bolo doteraz za príplatok.

Video

Diskusia