ikona

Novinky BMW radu 8: Luxusný kabriolet je na svete

Foto: BMW

2.11. 2018 13:15 Otvorený model má plátennú skladaciu strechu, oproti kupé je ťažší o 125 kilogramov. Ponúkne naftový šesťvalec alebo benzínový motor V8.

Začiatkom leta došlo po dlhých dvoch dekádach k znovuzrodeniu BMW radu 8. Formálne ide o čosi úplne nové, v skutočnosti však osmička v portfóliu firmy nahrádza číslo šesť. Rovnako ako predchodca bude mať tri karosérie. Ako prvé prišlo na rad klasické kupé, Mníchov krátko na to avizoval otvorený model Convertible. Luxusný kabriolet je momentálne už na svete.

Modelový rad osem rozširuje otvorený variant
Modelový rad osem rozširuje otvorený variant
Zdroj: BMW

Bavorská automobilka v týchto dňoch virtuálne odhalila verziu so skladacou strechou, ktorá je podľa očakávania plátenná a kompletne elektrická. Manipulovať s ňou možno aj počas jazdy. Pohyb jedným smerom trvá mechanizmu pätnásť sekúnd, rýchlostný limit na otváranie či zatváranie je 50 km/h. Textil môže mať čiernu alebo striebornú farbu.

BMW predstavilo kabriolet vo verzii M850i, ktorá má športovo štylizovaný bodykit. Okrem variabilného zvršku sa osmička dizajnovo nemenila. Takmer identický je tiež interiér, v ktorom je použitá koža odrážajúca slnečné lúče. V centrálnom module pribudlo ovládanie strechy. Extra sú tiež výduchy na vyhrievanie oblasti krku a hlavy vpredu sediacich pasažierov, ktoré patrí k príplatkovým opciám. Manuálne inštalovaný protiprievanový štít je súčasťou štandardu.

Honosný interiér prešiel len malými úpravami
Honosný interiér prešiel len malými úpravami
Zdroj: BMW

Ako to už býva, konverzia karoséria priniesla zvýšenie hmotnosti. Nárast dosahuje 125 kilogramov. Aj základný variant teda podľa normy EÚ presahuje dvojtonovú hranicu. Technická stránka vo veľkej miere kopíruje kupé a ponuka motorov je zhodná. BMW ponúkne pri spustení predaja na výber z dvoch verzií. Dostupnejší bude model 840d, ktorý poháňa trojlitrový turbodiesel s najvyšším výkonom 235 kW (320 k). Naftový kabriolet vybavený osemstupňovým automatom a pohonom všetkých kolies zrýchli na stovku v priebehu 5,2 sekundy.

Ešte svižnejšou akceleráciou sa môže pochváliť benzínový model M850i, ten zvládne rovnakú disciplínu v 3,9-sekundovom intervale. Vďačí za to biturbo osemvalecu s objemom 4,4 litra naladenému na maximum 390 kW (530 k). Vrcholné tempo oboch vyhotovení je elektronicky obmedzené na 250 km/h, spoločným rysom je tiež plnenie emisnej normy Euro 6d-Temp. Súčasťou štandardného vybavenia je adaptívne pruženie i riadenie zadných kolies.

Predajný štart kabrioletu je naplánovaný na marec
Predajný štart kabrioletu je naplánovaný na marec
Zdroj: BMW

Ceny jednotlivých verzií zatiaľ BMW nezverejnilo. Uzatvorený rad 8 predáva na domácom trhu od rovných 100-tisíc eur, exempláre vybavené motorom V8 stoja o štvrtinu viac. V prípade vyhotovenia Convertible očakávame minimálne 5-tisícový doplatok. Konkrétnu sumu automobilka prezradí neskôr, spustenie predaja je naplánované na marec budúceho roka.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia