ikona

Novinky BMW radu 7: Inovovaný model prichádza

Foto: BMW

17.1. 7:45 Modernizácia bavorskej limuzíny prináša obrovské ľadvinky, ktoré sú terčom kritiky. Klebety o konci dvanásťvalcovej verzie sa nepotvrdili.

Mníchovská vlajková loď existuje vyše štyri dekády, počas ktorých postupne vystriedala šesť generácií. Tá aktuálna debutovala uprostred roka 2015. Automobilka preto vlani usúdila, že na modernizáciu sedmičky je najvyšší čas. Pripravovaný facelift sa jej nepodarilo utajiť.

Pre nafúknutie grilu je facelift BMW radu 7 kontroverzný
Pre nafúknutie grilu je facelift BMW radu 7 kontroverzný
Zdroj: BMW

Aj v prípade tohto modelu si digitálna doba vypýtala svoju daň. Po množstve záberov maskovaných prototypov sa pred týždňom objavila na webe fotka bez kamufláže, krátko na to vypľul internet obrázky z on-line konfigurátora. Teraz dostalo omladenie oficiálnu pečať.

Najväčšou zmenou prešla maska chladiča

Inovovaný model BMW radu 7 prichádza s kontroverznou tvárou, ktorá nezaprie inšpiráciu vlani odhaleným mohutným SUV nesúcim štítok X7. Jeho hlavným menovateľom sú gigantické ľadvinky. Oproti doterajšej verzii narástli najmä do výšky a prednej časti sedanu celkom dominujú, čo je terčom značnej kritiky. Ich nafúknutiu musela byť prispôsobená kapota i nárazník s modifikovanými tvarmi.

Zadné svetlá sedmičky sú po novom prepojené LED pásikom
Zadné svetlá sedmičky sú po novom prepojené LED pásikom
Zdroj: BMW

Kontrastom k obriemu grilu s jednoliatym pochrómovaným rámikom sú zoštíhlené LED svetlomety, ktoré môžu na želanie využívať laserovú technológiu. Aj zadné svetlá prešli úpravou. Dostali čierno-červenú grafiku v štýle radu 3 a tenký pásik, ktorý ich prepája. Kozmetická retuš sa dotkla predných blatníkov, výfukových koncoviek či diskov kolies.

Okrem extrémneho zväčšenia charakteristickej masky chladiča bol facelift pomerne decentný, čo platí aj pre interiér. Gro zostalo bez zmien. Bavorská limuzína disponuje prepracovaným volantom a prístrojovým panelom, ktorý opustil konzervatívnu grafiku založenú na kruhových ukazovateľoch. Spolu s infotainmentom čerpá z nedávno odhalených produktov značky.

Interiérové úpravy boli najmä kozmetického rázu
Interiérové úpravy boli najmä kozmetického rázu
Zdroj: BMW

BMW oprášilo ponuku materiálov, k dispozícii sú nové obkladové panely i kožené čalúnenie. To disponuje viacerými dielcami so vzorovaným prešívaním. Okrem sedadiel môže pokrývať aj centrálnu lakťovú opierku, rovnako ako tie na dverách. Vybavenie sa nevyhlo modernizácii. Interiér mal okrem toho stíchnuť, na scénu prišli hrubšie sklá a lepšie odizolované zadné blatníky.

Slabší dvanásťvalec i posilnený plug-in hybrid

Oficiálne fotografie sa koncentrujú na model BMW 750Li xDrive, ktorý poháňa najnovšia evolúcia dvakrát prepĺňaného osemvalca s objemom 4,4 litra. Tento motor debutoval v rade 8. Do limuzíny prichádza s nezmenenými parametrami, dosahuje teda maximálny výkon 390 kW (530 k) a krútiaci moment vrcholiaci na hodnote 750 Nm. Partnerom motora je osemstupňový automat.

Pod kapotou verzie 750i/Li pracuje modifikovaný osemvalec
Pod kapotou verzie 750i/Li pracuje modifikovaný osemvalec
Zdroj: BMW

Ešte väčšiu porciu sily ponúkne špičková verzia M760Li. Klebety o konci 6,6-litrového biturbo dvanásťvalca sa nepotvrdili, došlo ale k zníženiu jeho výkonu. Dôvodom boli emisné normy a súvisiaca inštalácia filtra pevných častíc. Obrovský agregát prišiel o 25 žrebcov, po novom má 430 kW (585 k). Krútiaci moment však prekvapujúco stúpol až na 850 Nm. Z hľadiska dynamiky nedošlo k žiadnej blamáži, zhoršenie o jednu desatinu na stovku znamená stále úžasný čas 3,8 sekundy hodný porovnania s rýdzo športovými strojmi.

Benzín bude tankovať aj variant BMW 745e, ktorý nahrádza vyhotovenie 740e. Plug-in hybrid dostal namiesto pôvodného dvojlitra o polovicu väčší šesťvalec. Vďaka tomu je výrazne silnejší, systémové parametre vrcholia na hodnotách 290 kW (394 k) a 600 Nm. Batéria s kapacitou 12 kWh by mala vystačiť na prejdenie 54 až 58 kilometrov bez lokálnych emisií.

Všetky modely budú opäť dostupné aj s dlhšou karosériou
Všetky modely budú opäť dostupné aj s dlhšou karosériou
Zdroj: BMW

V portfóliu nechýba ani nafta, ktorú opäť reprezentujú tri známe verzie trojlitrového agregátu s rôznym počtom turbodúchadiel. V ich základných parametroch nedošlo k žiadnym zmenám. Pri variante 730d s jedným slimákom možno rátať s výkonom 195 kW (265 k), biturbo model 740d produkuje 235 kW (320 k) a štyrikrát prepĺňaná odroda 750d má až 294 kW (400 k).

Omladený model sa začne predávať čoskoro

Rovnako ako v minulosti budú všetky sedmičky dostupné v klasickej i predĺženej verzii, jedinou výnimkou je dvanásťvalec. Ten montuje fabrika výhradne s písmenom L v označení. Slovenské ceny jednotlivých vyhotovení zatiaľ nepoznáme, no pravdepodobne sa nebudú výrazne meniť v porovnaní s tými súčasnými. Predaj omladeného BMW radu 7 by sa mal spustiť už čoskoro.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia