BMW radu 4.

Novinky BMW prezrádza detaily o nástupcovi radu 4: Svoje veľké ľadvinky zatiaľ kupé skrýva

Foto: BMW

1.5. 14:01 Bavori v tlačovej správe spomínajú model M440i xDrive, ktorý bude do príchodu verzie M4 tvoriť vrchol palety. Jeho šesťvalec doplní elektrická asistencia využívajúca 48-voltový okruh.

V mníchovskej automobilke bolo počas tohto týždňa pravdepodobne horúco. Unikli totiž fotografie hneď troch pripravovaných vozidiel: najprv zábery nového kupé radu 2, následne sa objavili obrázky sériového elektromobilu iX3hetrik zavŕšila zmodernizovaná päťka. O budúcnosti sme sa však čosi dozvedeli aj oficiálnou cestou. BMW prezrádza detaily on nástupcovi radu 4, ktorý je vo finálnej fáze vývoja.

Od východiskového sedanu označeného číslom tri sa má novinka odlišovať vo viacerých smeroch, čo ukazujú aj čísla. Nemci spomínajú v tlačovej správe zlepšenie koeficientu aerodynamického odporu o 0,015. Strecha podľa výrobcu klesla o 57 mm, kým ťažisko sa znížilo o 21 milimetrov. Zadná náprava je o 23 mm širšia. Vpredu majú kolesá väčšie odklony, pričom celý podvozok bol naladený na športovejšie jazdné vlastnosti bez obmedzenia komfortu. Zmeny zasiahli výstuže, stabilizátory, pružiny, tlmiče či riadenie.

Modelový rad asi časom rozšíri kabriolet i liftback Gran Coupé.
Modelový rad asi časom rozšíri kabriolet i liftback Gran Coupé.
Zdroj: BMW

O palete motorov máme celkom dobrú predstavu, keďže vo veľkej miere bude vychádzať z príbuzného radu 3. BMW aktuálne vyzdvihuje model M440i xDrive tvoriaci vrchol cenníka až do príchodu svalnatej verzie M4. Pod jeho kapotou bude známy trojlitrový šesťvalec s výkonom 275 kW (374 k), tento motor však doplní elektrická asistencia využívajúca 48-voltový okruh. Integrovaný štartér-generátor dokáže spaľovacej jednotke pomôcť porciou 8 kW (11 k).

Silný agregát sa má kombinovať s osemstupňovým automat, pohon všetkých kolies bude pravdepodobne štandardný. Rovnako ako športový zadný diferenciál. Variant spadajúci do rodiny M Performance bude mať okrem toho špecificky nastavené pruženie, silnejšie brzdové ústrojenstvo a sériovo 18-palcové kolesá. Tie možno spolu s brzdami vidieť na fotkách maskovaného prototypu.

Súčasťou maskovaných záberov je neštandardne aj interiér.
Súčasťou maskovaných záberov je neštandardne aj interiér.
Zdroj: BMW

BMW zverejnilo plejádu záberov, ktoré zaujali najmä prednou časťou. Svoje veľké ľadvinky totiž kupé zatiaľ skrýva. V odporcoch tohto riešenia to skrslo nádej na zmenu dizajnu naznačeného vlaňajším konceptom, ich prítomnosť však okrem vývojových exemplárov potvrdili aj neoficiálne fotky produkčného exemplára publikované začiatkom marca.

Zverejňovania fabrických záberov vozidiel s kamuflážou je dnes relatívne bežné, obrázky interiéru ale medzi nimi zvyčajne nenájdete. BMW radu 4 tvorí v tomto smere výnimku. Mníchov ho ukázal aj zvnútra, hoci s textilom kryjúcim mnohé partie. Očakávame tu však takmer identickú architektúru so súčasnou trojkou. Dátum kompletného odhalenia štvorky nepoznáme, no pravdepodobne naň nebudeme dlho čakať.

Video

Diskusia