BMW X xDrive25e.

Novinky BMW prezradilo viac o plug-in hybride X1: Na jedno nabitie má prejsť 50 kilometrov

Foto: BMW

30.9. 9:24 Prednú nápravu nového modelu poháňa 1,5-litrový prepĺňaný trojvalec, zadnú má na starosti elektromotor. Zmiešaný pohon všetkých kolies dosahuje systémový výkon 220 koní.

BMW X1 druhej generácie debutovalo na frankfurtskom autosalóne v roku 2015, pričom prinieslo zmenu pohonu zo zadného na predný. Jeho stúpajúci vek sa Mníchov snaží skryť modernizáciou. Detaily o nej vypustil koncom mája, pričom avizoval dostupnosť elektrifikovanej verzie xDrive25e. O svojom najmenšom plug-in hybride teraz BMW prezradilo viac.

Vozidlo tvoriace vstup do sveta bavorských SUV má pod kapotou 1,5-litrový zážihový trojvalec s turbodúchadlom. V základoch ide o rovnaký motor, aký má aj futuristický športiak i8. V prípade iks-jednotky je však benzín naladený umiernenejšie. Dosahuje maximálny výkon 92 kW (125 k) a krútiaci moment 220 Nm. Tieto čísla putujú na prednú nápravu, medzikusom je 6-stupňová samočinná prevodovka.

Bavori oficiálne uvádzajú svoje tretie plug-in hybridné SUV.
Bavori oficiálne uvádzajú svoje tretie plug-in hybridné SUV.
Zdroj: BMW

Spaľovaciu jednotku dopĺňa vzadu uložený elektromotor, ktorý charakterizujú parametre 70 kW (95 k) a 165 Nm. Dvojica pohonných jednotiek spolu nie je nijak prepojená. BMW X1 xDrive25e teda má pohon všetkých kolies, ako vidieť už z jeho označenia. No nejde o tradičnú štvorkolku. Každú nápravu však poháňa čosi iné, pričom súhru agregátov riadi počítač.

Mníchovská automobilka uvádza pre tento model systémové hodnoty 162 kW (220 k) a 385 Nm. Táto technika rozbehne malé nemecké SUV na stovku za rovných 7 sekúnd. Maximálna rýchlosť v hybridnom režime je 192 km/h, čisto elektricky sa vozidlo dostane najviac na 135 kilometrov za hodinu. Energia je skladovaná v akumulátore typu Li-ion uloženom z veľkej časti pod zadnými sedadlami.

Navonok možno hybrid spoznať podľa zásuvky na ľavom prednom blatníku.
Navonok možno hybrid spoznať podľa zásuvky na ľavom prednom blatníku.
Zdroj: BMW

Batéria má kapacitu 9,7 kWh. Na dnešnú dobu to nie je veľa, no podľa BMW má iks-jednotka napriek tomu prejsť na jedno nabitie 50 kilometrov. O spotrebe hovorí v dvoch rôznych úrovniach. Nespomína iba kombinovanú hodnotu benzínu dosahujúcu podľa WLTP úroveň 1,8 l/100 km, ale tiež elektrický apetít systému. Na základe rovnakej normy ide o 15,0 kWh/100 km.

Pre porovnanie uvádza bavorská automobilka aj údaje na základe cyklu NEDC. V jeho prípade ide o dva litre benzínu a 13,5 kilowatthodiny na 100 kilometrov, na čom vidieť odlišnosti v meracom cykle prinášajúce pri WLTP viac jazdy na elektrinu. Podľa staršej normy však má na jedno nabitie prejsť až 57 kilometrov. Emisie oxidu uhličitého dosahujú 40 (WLTP), resp. 43 (NEDC) gramov na kilometer.

Mníchov zatiaľ neprezradil, za koľko chce verziu xDrive25e predávať.
Mníchov zatiaľ neprezradil, za koľko chce verziu xDrive25e predávať.
Zdroj: BMW

Plné nabitie cez konektor na ľavom prednom blatníku má trvať 5 hodín pri klasickej zásuvke, BMW i Wallbox vie tento interval o niečo skrátiť. Vtedy to má zabrať čosi vyše 3,5 hodiny. Dôležitým číslom pri takomto SUV je objem batožinového priestoru, ktorý dosahuje 450 litrov. To je o 55 l menej než v prípade klasických modelov. Umiestnenie akumulátora z neho teda výrazne neubralo, po sklopení operadiel zadných sedadiel je k dispozícii 1 470 litrov.

Okrem mierneho okresania kufra neprešiel interiér žiadnymi väčšími úpravami. Pribudlo v ňom akurát tlačidlo eDrive, ktorým sa ovláda režim pohonu. Drobné špecifiká sa týkajú infotainmentu a prístrojového panelu. Ten sa stále spolieha na klasické budíky, čo iste poteší konzervatívnych fanúšikov značky. Z hľadiska vybavenia je plug-in hybrid štandardnou súčasťou portfólia. K dispozícii má byť v štyroch vyhotoveniach a s množstvom rôznych opcií, jeho cenu zatiaľ nepoznáme.

Video

Diskusia