BMW M3.

Novinky BMW poodhalilo zákulisie vývoja modelu M3: Športový sedan ponúkne dva rôzne druhy pohonu

Foto: YouTube (BMW)

30.6. 9:08 Tvar masky chladiča sa evidentne nezmení. Bežne bude em-trojka poháňať zadnú nápravu, štvorkolka má tvoriť opciu. Špekulovať už nemusíme ani o pohonnej jednotke.

Aktuálna generácia bavorského radu 3 debutovala v roku 2018. Premiéru mala rovno v športovo ladenej verzii M340i xDrive, ktorá zaujala pozíciu vrcholu ponuky. Tento status si ale užívala len dočasne. Už vopred bolo jasné, že neskôr sa dočkáme slávnej odrody M3. BMW v súčasnosti poodhalilo zákulisie vývoja tohto ikonického modelu.

Namiesto zvyčajnej rýchlej upútavky pomerne dlhé video, v ktorom sa venuje najmä ladeniu sedanu na okruhu Nürburgring. Zobrazuje ho v typickej dvojfarebnej grafike. Kamufláž viaceré detaily skrýva, jasne vidieť sú však rozšírené blatníky či dva charakteristické páry výfukových koncoviek. Tie sme už mohli vidieť dávnejšie na uniknutej fotke zadných partií.

Vpredu si možno pod maskovaním všimnúť obrysy masky chladiča. Jej tvar sa evidentne nezmení, čo nepochybne časť fanúšikov BMW poteší. Doteraz sa totiž špekulovalo o spoločnej prednej časti s modelom M4. Automobilka takýto postup zvolila pri generácii E90, v aktuálnom prípade by to znamenalo kontroverzný vertikálne natiahnutý gril. Prednú časť em-štvorky sme už mohli taktiež vidieť odhalenú.

Pohon všetkých kolies bude mať BMW M3 za príplatok.
Pohon všetkých kolies bude mať BMW M3 za príplatok.
Zdroj: YouTube (BMW)

V rámci videa zaznejú popri množstve všeobecných informácií aj niektoré konkrétne, napríklad detaily týkajúce sa pohonu. Športový sedan definitívne ponúkne dva rôzne druhy. O príchode systému xDrive sa hovorí dlhšie, no stále nebolo jasné, či pôjde o štandard ako v prípade väčšieho súrodenca M5. To sa nepotvrdilo. Bežne bude em-trojka poháňať zadnú nápravu, štvorkolka má tvoriť opciu. Otáznik zostáva visieť nad režimom 2WD známym z niektorých príbuzných.

Špekulovať už nemusíme ani o pohonnej jednotke. BMW použije v nástupcovi slávneho vozidla opäť trojlitrový radový šesťvalec s dvomi turbodúchadlami, no pôjde o evolúciu pracujúcu aj pod kapotou modelu X3 M. Jeho parametre by sa nemali meniť. Bežne teda ponúkne 353 kW (480 k), pri verziách Competition dosiahne 375 kW (510 k). Na potvrdenie týchto čísel si ešte musíme nejaký čas počkať. Bavori zatiaľ neprezradili, kedy plánujú novú em-trojku oficiálne predstaviť.

Diskusia  ()

Video

Diskusia