BMW má jeden problém. Jeho autá z ostatných rokov nadobudli z dizajnového hľadiska tak výnimočnú formu, že je ťažké meniť ju bez toho, aby si za nové trendy Mníchov neodniesol kritiku fanúšikov. Je však zaslúžená, alebo ide iba o rozčarovanie z opustenia smeru, ktorým sa nedá kráčať do nekonečna?

BMW M240i xDrive Coupé.
Zdroj: BMW

Pri novom BMW radu 2 sa prikláňam skôr k názoru, že ide o rozčarovanie, ktoré spôsobuje pomerne radikálna zmena dizajnu. Fanúšikovia citlivo pristupujú najmä k modelu M2, ktorý síce nateraz BMW neodhalilo, no je jasné, že bude do veľkej miery vychádzať z predstaveného BMW M240i xDrive Coupé. Roky ide o jedno z najuznávanejších a najrešpektovanejších áut sveta, akúsi šoférsku modlu. A teraz sa zmení.

BMW M240i xDrive Coupé.
Zdroj: BMW

Veľké predné svetlo s netradičným tvarom a len jednou výbojkou rozbíja zabehnutý koncept BMW a odkazuje na historické modely BMW série 02. Samozrejmosťou je prítomnosť LED techniky, v príplatkovej verzii aj adaptívnej. Predok sa okrem toho môže pochváliť čelnou maskou s aktívnymi klapkami. Rozchod zadných kolies sa zväčšil o 31 mm, predných o 54 mm. Rázvor osí je dlhší o 51 mm. Toto teda nie je len mierna modernizácia, ale veľké prepracovanie radu 2.

Vzadu sa automobil môže pochváliť zlepšenou aerodynamikou i kompletne odlišným dizajnom. Ten pôsobí rozpačito, no ako to už býva, možno mu treba dať čas. Pri pohľade zo zadoboku vyniknú efektné zapustené kľučky. Zmena proporcií, ostrejšie línie karosérie a najmä výrazne prepracovaný zadok provokujú fanúšikov, ale aj odporcov BMW. Na mňa automobil pôsobí zaujímavo, moderne a počkám si, až ho uvidím naživo.

BMW M240i xDrive Coupé.
Zdroj: BMW

Diskutoval som s niekoľkými ľuďmi, ktorý ho už na vlastné oči videli. Dvaja hovorili, že sa im páči, dvaja, že ide o dizajnový omyl. Ako novú podobu radu 2 Coupé, aspoň podľa prvých fotografií, hodnotíte vy?

Anketa: Páči sa vám nové BMW radu 2 Coupé?

Bez ohľadu na výsledok tejto ankety je dôležité povedať, že rad 2 zostáva verný svojim koreňom. Pod kapotou nateraz vrcholnej verzie M240i xDrive Coupé bude vodičove sny a túžby premieňať na realitu aj naďalej vynikajúci radový šesťvalec. Prepĺňaná jednotka bude ladená na 275 kW (374 k), čím prekonáva predchodcu o 25 kW (34 k). Krútiaci moment je 500 Nm a nový model BMW M240i xDrive Coupé akceleruje z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy.  Motor bude roztáčať v prípade nateraz vrcholnej verzie všetky kolesá prostredníctvom osemstupňovej samočinnej prevodovky. Dôraz sa bude klásť na zadnú nápravu.

 V prípade modelov BMW M240i xDrive či BMW 230i Coupé bude vozidlo automaticky osadené M Sport diferenciálom na zadnej osi. BMW sa chváli tým, že novinka dosahuje vyššiu torznú tuhosť a obtekajúcemu vzduchu kladie menší odpor. Negatívny odklon predných kolies sa zväčšil na 30°, čo sa podvozka týka, treba spomenúť aj fakt, že za príplatok bude rad 2 jazdiť na adaptívnych tlmičoch v rámci balíka M Suspension. Okrem variantu M240i xDrive bude kupé dostupné aj vo vyhotoveniach 220i a 220d. V lete roka 2022 dorazí nový benzínový štvorvalec s emblémom 230i.

BMW 220i Coupé.
Zdroj: BMW

V kabíne sa BMW sústredilo na zvýšenie praktickosti modelu. Po novom ponúkne kufor s objemom 390 litrov. Viac priestoru pre pasažierov sa však prejavilo aj na vonkajších rozmeroch. Dĺžka vozidla 4 537 milimetrov a šírka 1 838 milimetrov predstavujú nárast oproti predchádzajúcemu modelu o 105 a 64 milimetrov. Nové auto je však o 28 milimetrov nižšie, s výškou iba 1 390 milimetrov.

BMW M240i xDrive Coupé.
Zdroj: BMW

Interiér rešpektuje najnovšiu architektúru BMW, ponúkne head-up displej, virtuálnu prístrojovku, veľkú obrazovku infotainmentu či známy panel klimatizácie. Tá bude mimochodom už v základe automatická a trojzónová. Aj to svedčí o tom, že kupé chce byť po novom viac orientované aj na pasažierov vzadu. Sedadlá v druhom rade sedadiel sú rozdelené v pomere 40:20:40 a je dôležité povedať, že kupé radu 2 bude štvormiestne.